دوران صعود ارزش دلار آمریکا پایان یافت


دوران صعود ارزش دلار آمریکا پایان یافت

تازه ترین نظرسنجی رویترز از تحلیلگران اقتصادی نشان می دهد که روند صعودی ارزش دلار آمریکا به پایان رسیده است.

به گزارش بنکر (Banker)،به نقل از رویترز، دو سوم استراتژیست های بازار ارز که در نظرسنجی شرکت کرده اند، بر این باورند که دوره رشد ارزش دلار پایان یافته و این ارز به زودی با کاهش روبرو خواهد شد.
بر اساس این گزارش دلار پس از ثبت بهترین عملکرد از سال 2015 میلادی، طی هفته های اخیر با کاهش ارزش روبرو شده است. اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا مبنی بر متوقف شدن روند سریع افزایش نرخ بهره در سال 2019 میلادی تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.
در حالی که فدرال رزرو در سال 2018 میلادی چهار بار نرخ بهره را افزایش داد ولی نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان و ریسک های سیاسی موجب شده است تا احتمال افزایش نرخ بهره در سال 2019 میلادی با کاهش روبرو شود.
گمانه زنی ها نشان می دهد فدرال رزرو در سال 2019 تنها 2 بار نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دلار آمریکا طی 12 ماه آینده بخش زیادی از رشد ارزش خود را از دست خواهد داد.
به نوشته طلا،بسیاری از تحلیلگران شرکت کننده در نظرسنجی معتقدند که دوران تسلط دلار که در سال 2018 آغاز شده بود، امسال متوقف می شود.
پیش بینی می شود ارزش یورو پس از آنکه 4 درصد در برابر دلار در سال 2018 با کاهش روبرو شد، در سال 2019 میلادی با افزایش 5 درصدی همراه خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !