کولاک و برف استان مرکزی را فرا می گیرد


کولاک و برف استان مرکزی را فرا می گیرد

اراک - ایرنا - مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: کولاک و برف نقاط مختلف این استان را تا ساعاتی دیگر فرا می گیرد.

«رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه های پیش یابی و تصویر ماهواره های هواشناسی حاکی از ورود سامانه بارشی به کشور است.
وی بیان کرد: پیش بینی می شود این سامانه ابتدا نواحی غرب و مرکز کشور و پس از آن نواحی وسیعی از کشور را تحت تاثیر قرار می دهد.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بارش های این سامانه از ساعات عصر یا اوایل امشب در استان مرکزی به تدریج آغاز می شود و بارش ها در ابتدا به صورت بارش باران است اما به دلیل هسته سرد سامانه، بارش ها در بیشتر مناطق به برف تبدیل می شود.
مرادی تصریح کرد: پیش بینی شده بارش های این استان تا 2 روز آینده تداوم یابد.
وی عنوان کرد: سرعت وزش باد فردا (پنجشنبه) در برخی از نقاط استان مرکزی شدید پیش بینی شده و با توجه به بارش برف، در مناطق مستعد کولاک برف نیز دور از انتظار نیست.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: در روز جمعه در برخی از نقاط استان به دلیل شمالی شدن جریانات جوی دمای هوا به طور محسوسی کاهش می یابد و پیش بینی می شود این کاهش دما تا صبح شنبه تا 12 درجه سانتیگراد سردتر شود.
مرادی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته توصیه می شود فعالان بخش های مختلف تمهیدات لازم برای آمادگی و کاهش خسارات احتمالی را در نظر گیرند.
وی گفت: به دلیل بارش برف و وزش باد شدید و کولاک و کاهش دید به دلیل مه و یخ زدگی امکان اختلال در جاده های استان مرکزی وجود دارد که نیاز است تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: ساوه با بیشینه دمای 13 و سه دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و زرندیه با کمینه دمای 2 و 9 دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته بوده است.
191 و 6 دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3005/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان