140 هزار تن سولفات سدیم در اراک تولید شد


140 هزار تن سولفات سدیم در اراک تولید شد

اراک - ایرنا - مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران گفت: نزدیک به 140 هزار تن پودر سولفات سدیم امسال در این شرکت واقع در اراک تولید شده است.

«علی رستمی» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع املاح معدنی واحد اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولیدات در همسنجی با مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته اما نسبت به بودجه در نظر گرفته شده سه درصد افزایش دارد.
وی بیان کرد: قطعی مکرر برق در فصل تابستان و محدودیت های ایجاد شده در برداشت ذخایر معدنی از مهمترین علل کاهش تولیدات پودر سولفات سدیم بوده است.
مدیرعامل شرکت معدنی املاح ایران ادامه داد: 34 هزار و 536 تن نمک تصفیه تبلور مجدد در شرکت املاح معدنی ایران امسال تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.7 دهم درصد افزایش یافته است.
رستمی گفت: 23 هزار و 117 تن نمک هیدرومیل نیز در این مدت در شرکت املاح ایران تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.1 دهم درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل شرکت معدنی املاح ایران اضافه کرد: پنج هزار و 87 تن نمک تصفیه تبلور مجدد و 10 هزار و 525 تن نمک هیدرومیل از طریق این شرکت صادر شده است.
رستمی عنوان کرد: صادرات نمک تصفیه تبلور مجدد و هیدرومیل نسبت به مدت مشابه قبل به دلیل مشکلات مربوط به تعهدات ارزی، حمل و نقل و تعرفه گمرکی که بالاتر از قیمت فروش در سامانه گمرک ارزیابی شده کاهش داشته است.
وی گفت: صادرات نمک تصفیه شده تبلور مجدد و هیدرومیل این شرکت به کشورهای عراق، امارات، ارمنستان و آذربایجان صورت گرفته است.
شرکت معدنی املاح ایران از سال 1363 تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال 73 و مرحله نخست واحد اراک آن در سال 1379 و مرحله دوم آن در سال 1384 به بهره برداری رسیده است.
طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت 40 هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.
سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود 200 هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می دهد.
3005/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا از سال 1969 انسان دیگر بر روی ماه فرود نیامد؟