بیش از یک هزار تُن ماهی و میگو از قشم صادر شد


بیش از یک هزار تُن ماهی و میگو از قشم صادر شد

قشم - ایرنا - رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم گفت: در 9 ماهه منتهی به آذرماه سال جاری بیش از یک هزار تُن ماهی خوراکی وغیر خوراکی و میگو از این شهرستان صادر شد.

امین درا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ٦٥٠ تُن ماهی از انواع ماهی مرکب، یال اسبی و خرچنک ماهی سارم و 370 تُن میگو به کشورهای امارات، چین و ویتنام صادر شد.
وی ادامه داد: در همین مدت ٢٠٠ تُن ماهی منجمد و ١٥٠ تُن ماهی تازه از قشم به بازار داخلی وارد شده است.
رییس اداره دامپزشکی شهرستان قشم تصریح کرد: ماهی خوراکی تازه و منجمد تولید شده در این شهرستان به دلیل تازگی و رعایت شرایط بهداشتی در تولید، از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: امروز بازاریابی و استفاده از ماهیان غیر خوراکی در کشورهای دیگر آینده روشنی برای فعالیت های اقتصادی صنعت آبزیان در ایران ترسیم کرده است که این امر تسهیل صادرات برای سرمایه گذار را می طلبد.
درا خاطرنشان کرد: هم اکنون چهار شرکت در حوزه عمل آوری و بسته بندی آبزیان در قشم فعالیت می کنند که امید است تعداد آن در سال آتی 2 برابر شود.
500 هکتار زمین در شهرستان قشم زیر فعالیت های کشاورزی، شیلات و امور دامی قرار دارد و 6 هزار و 620 بهره بردار در این بخش فعال هستند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و 628 کیلومتر مربع وسعت در میان آب های خلیج فارس به موازات ساحل استان هرمزگان گسترده شده است.
7500

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در