49 هزار راس دام سنگین در قزوین علیه تب برفکی واکسینه شدند


49 هزار راس دام سنگین در قزوین علیه تب برفکی واکسینه شدند

قزوین - ایرنا - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: 49 هزار رأس دام سنگین (گاو) در این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دامپزشکی قزوین،مهدی جلوخانی روز چهارشنبه افزود: از ابتدای امسال تا کنون، 34 هزار و 648 رأس گاو در 334 واحدواکسیناسیون دام ها علیه بیماری تب برفکی صنعتی و 15 هزار 143 رأس گاو در 312 واحد دامداری روستایی این شهرستان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده اند.
مهدی جلوخانی افزود: تب برفکی یک بیماری ویروسی مهم در نشخوارکنندگان است که به دلیل شرایط خاص ژنتیکی‌، سالانه از جانب آن شاهد بروز خسارات اقتصادی فراوان به سیستم دامپروری و جمعیت دامی کشور هستیم.
مدیر دامپزشکی شهرستان قزوین همچنین انجام واکسیناسیون، رعایت ضوابط قرنطینه ‌ای، فعال کردن حوضچه ضدعفونی ورودی دامداری‌ها، جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و دفن بهداشتی و مناسب لاشه‌های تلف شده را از جمله راه‌های مهم کنترل این بیماری برشمرد.
رئیس اداره دامپزشکی قزوین از دامداران خواست هرگونه موارد مشکوک و یا تلفات احتمالی را در اسرع وقت با ارسال پیامک به سامانه پیامکی 50001512 و یا تماس با شماره 1512 به دامپزشکی شهرستان و یا استان اطلاع دهند.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان