بیش از 2 هزار تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر جمع آوری شد


بیش از 2 هزار تله زنده گیری هوبره در ایرانشهر جمع آوری شد

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 2 هزار تله زنده گیری هوبره از ابتدای فصل پاییز تا کنون در این شهرستان جمع آوری شده است.

محمد انور هاشمزهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شکارچیان غیرمجاز در زمین های کشاورزی و دشت های شهرستان ایرانشهر به منظور زنده گیری و شکار پرندگان وحشی بویژه گونه در حال انقراض هوبره اقدام به تله گذاری می کنند.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی ایرانشهر در پاییز و زمستان هوبره برای زمستان گذرانی به این منطقه مهاجرت کرده که انتظار می رود مردم از شکار این پرنده درحال انقراض خودداری کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر ضمن هشدار به شکارچیان متخلف نسبت به شکار این پرنده حمایت شده و نادر، گفت: هرگونه صید پرندگان و حیوانات وحشی در حال انقراض پیگرد قانونی دارد.
وی ادامه داد: به دلیل وجود تهدیدهای جدی در زمینه انقراض پرنده هوبره شکار غیرقانونی هر قطعه از این پرنده حمایت شده بین المللی 200 میلیون ریال جریمه نقدی دارد.
هاشمزهی اظهار داشت: هوبره از تیره درناسانان و یکی ازگونه های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.
وی بیان کرد: هوبره در مناطق شنی، تپه ماهورها و ریگزارها با بوته های پراکنده، علف های کوتاه و حاشیه گندمزارها به سر می برد و آشیانه خود را بر روی زمین می سازد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: تله های زنده گیری هوبره توسط افراد محلی با اغفال از سوی سودجویان هوبره با استفاده از سرشاخه های درختان و پارچه های مختلف در زیستگاه های این پرنده جاگذاری می شود.
به گزارش ایرنا ایرانشهر از توابع سیستان و بلوچستان در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده اند.
این شهرستان دارای دشت های وسیع و زیستگاه گونه های مختلفی از حیات وحش است.
7314**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات