آلودگی صوتی پایتخت از حد استاندارد بیشتر است


آلودگی صوتی پایتخت از حد استاندارد بیشتر است

تهران- ایرنا-رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: میزان آلودگی صوتی پایتخت از سطح استاندارد بیشتر است.

به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز چهارشنبه در یکصد و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر که به منظور بررسی لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران برگزار شد در خصوص اقدامات شهرداری پایتخت برای کاهش آلایندگی صوتی اظهار داشت: آلودگی صوتی مانند آلودگی هوا بسیار مهم است و عوارض زیادی دارد اما به آن توجه نمی‌شود.
وی افزود: در تهران غیر از چند منطقه محدود، میزان آلودگی صوتی از حد استاندارد بیشتر است.
نوری تأکید کرد: در بزرگراه‌های پایتخت وضعیت آلودگی صوتی وخیم است و پیشنهاد می کنم لایحه ای با عنوان تراز صوتی از سوی شهرداری ارائه شود.
نوری ادامه داد: در این بند پیشنهاد دادیم برای جلوگیری از آلودگی صوتی، این موضوع به عنوان یک بند به طرح تفصیلی افزوده شود.
محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اهمیت موضوع آلودگی صوتی پایتخت اظهار داشت: باید آلودگی صوتی در شهرها به زیر 75 دسی‌بل برسد.
وی گفت این آمار باید در شب کمتر از 55 دسی بل باشد اما ایجاد دیوارهای صوتی در شهر سخت است.
هاشمی ادامه داد: اما می‌توان به جای ایجاد دیوار صوتی در خانه ها و بیمارستان ها شیشه های دوجداره نصب کرد.
به گزارش ایرنا در جریان بررسی این ماده از برنامه محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد که موضوع انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر حریم صوتی، ارتفاع ساختمان‌های مجاور بزرگراه‌ها حذف شود.
سالاری خاطر نشان کرد: انطباق طرح تفصیلی شهر تهران با لایه تراز صوتی شهر در حالیست که فرایند پهنه بندی در اختیار شورای شهر تهران نیست.
وی افزود: باید شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در این خصوص تصمیم‌گیری کند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با تغییر ادبیات می‌توان بند را اصلاح کرد و می‌توان ضوابطی را برای کاهش آلودگی صوتی در محدوده هایی که بیمارستان ها در آنها قرار دارند در نظر گرفت.
براساس این گزارش شهرداری تهران در ماده 57 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران موظف است با همکاری سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور کنترل و کاهش آلودگی هوای شهر ضمن رعایت قانون هوای پاک و بهسازی و نوسازی سازمان های سامانه های حمل و نقل عمومی با تاکید بر توسعه مترو و افزایش سهم سفرهای درون شهری با حمل و نقل عمومی اقدام کند اجرای اقدامات لازم در خصوص کاهش آلاینده های صوتی یکی از بندهای ماده 57 برنامه توسعه شهر تهران است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران در نهایت ماده 57 را با برخی اصلاحات با 16 رای تصویب کردند.
تهرام/7244//9343 / 1539

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا