منطقی:نشان تجاری پهپادهای ایرانی ثبت می شود


منطقی:نشان تجاری پهپادهای ایرانی ثبت می شود

تهران - ایرنا -دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تلاش این ستاد به منظور ثبت نشان تجاری پهبادهای ایرانی طی یک فرآیند کوتاه مدت خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص وضعیت ایران در زمینه پهپاد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران در حوزه پهپادی‌ جایگاه خوبی دارد اما هنوز در این زمینه راه نرفته زیادی وجود دارد که بایستی طی کنیم.
وی با بیان اینکه، جوانان ایرانی که در صنعت پهپاد فعالیت می کنند به طور میانگین 20 سال از متخصصین سایر کشورها جوان تر هستند، تاکید کرد: با این حال فعالیت این جوانان با متخصصان خارجی کاملا قابل رقابت است.
به گفته منطقی، پهپادها پرچم‌دار تغیر و تحول در قرن جدید هستند، به همین دلیل باید با هم‌افزایی نیروهای موجود در کشور به دنبال توسعه این صنعت باشیم.
دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی، همچنین در ادامه گفت:حضور جوانان متخصص ایرانی به طور حتم یکی از نقاط قوت ایران در صنعت پهپادی است که باید از این توانمندی و پتانسیل به خوبی استفاده کرد.
وی همچنین در خصوص ساخت هواپیمای 72 نفره نیز، با بیان ینکه، شروع ساخت این پروژه در اوایل سال 1396 بوده است و تاکنون حدود 8 درصد پیشرفت داشته است، در خصوص اینکه این پروژه چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیشرفت این پروژه به دو عامل بسیار مهم بودجه و همچنین اخذ گواهینامه های بین المللی بستگی دارد.
علمی ** 1836 **1440

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند