نگرانی از افزایش خشونت ها در برزیل با حکم جدید بولسونارو


نگرانی از افزایش خشونت ها در برزیل با حکم جدید بولسونارو

تهران - ایرنا - حکم رییس جمهوری برزیل برای آزادی خرید سلاح، نگرانی کارشناسان را بدنبال داشته و آنها معتقدند چنین اقدامی منجر به تشدید خشونت ها در این کشور آسیب زده از پدیده خشونت خواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، 'ژایر بولسونارو' روز گذشته (سه شنبه) طی حکمی خرید سلاح را برای شهروندان برزیلی آزاد اعلام کرد.
وی فرمانی را امضا کرد که براساس آن، بطور موقت خرید اسلحه را برای شهروندان برزیلی امکان‌پذیر خواهد بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره گزارش داد: به رغم اینکه بولسونارو پیش از انتخابات به مردم برزیل قول داد که یکی از اقدامات اساسی اش کاهش سطح گسترده خشونت ها در کشور است اما به نظر می رسد این فرمان بولسونارو نه تنها موجب کاهش خشونت ها نشود بلکه خشونت ها را تشدید خواهد کرد.
کارشناساسن امنیتی مدتهاست بر این باورند که حضور بیشتر اسلحه و سلاح گرم در انظار عمومی موجب افزایش خشونت ها خواهد شد.
'ایگاراپه' یک اندیشکده برزیلی نیز در این پیوند گزارش داد: اگر دولت برزیل در مورد وعده خود برای بهبود امنیت عمومی و مقابله با جرایم سازمان یافته صداقت دارد، باید قوانین موجود مربوط به در اختیار داشتن سلاح را اجرایی کند نه اینکه این قوانین را کنار بگذارد. همچنین دولت باید اطلاعات ملی جمع آوری شده در مورد تسلیحات توقیفی را با هدف جلوگیری از قاچاق سلاح تقویت کند.
برزیل حدود چهار دهه است که یکی از بالاترین آمارهای کشتار بوسیله سلاح گرم را تجربه می کند. سال گذشته نزدیک به 46 هزار نفر در برزیل کشته شدند که اکثریت آنها با سلاح گرم جان خود را از دست دادند.
به رغم قوانین سختگیرانه داشتن سلاح در برزیل، سلاح گرم در این کشور بطور گسترده ای در دسترس است.
براساس نتایج چندین بررسی در آمریکا و برزیل مشخص شد که میان افزایش استفاده از سلاح گرم و میزان کشتار افراد ارتباط مستقیم وجود دارد.
بولسونارو و مقامات دولت برزیل معتقدند که اجازه یافتن برزیلی های بیشتر برای حمل سلاح گرم به مقابله با فعالیت جنایتکارانه کمک خواهد کرد.
'اونیکس لورنزونی' رئیس دفتر رئیس جمهوری برزیل نیز گفته است: هر جنایتکاری در جهان از یک شهروند مسلح هراس دارد.
وی افزود: در انگلیس از زمان اعلام ممنوعیت استفاده از سلاح حملات به خانه ها تا 40 درصد افزایش داشت.
دولت برزیل در حالی استفاده از سلاح برای تمامی شهروندان را آزاد کرده که نظرسنجی ها نتایج جالبی داشته اند.
این نظرسنجی ها نشان می دهند که بیشتر برزیلی ها خواهان قوانین سختگیرانه تر در مورد در اختیار گرفتن سلاح گرم هستند.
در نظرسنجی مرکز 'دینا فولها' در اواخر سال 2018 مشخص شد که 61 درصد از برزیلی ها بر این باورند که در اختیار گرفتن سلاح توسط افراد عادی باید ممنوع شود.
خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی در این رابطه گزارش داد: مسوول دفتر رییس جمهوری برزیل در حالی می گوید که این فرمان جدید بولسونارو به امنیت بیشتر منجر خواهد شد که 'رابرت موگاه' یک کارشناس امور امنیتی در برزیل گفته که براساس مطالعات انجام شده نمی توان گفت که دسترسی بهتر به سلاح گرم موجب بهبود امنیت عمومی می شود.
براساس اطلاعات پلیس فدرال برزیل، بیش از 646 هزار سلاح قانونی خریداری شده در این کشور بطور رسمی ثبت شده که نیمی از آنها در اختیار افراد خصوصی و بقیه در اختیار پرسنل امنیتی برزیل است.
اروپام ** 9234 ** 1071

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق