خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟


با مشکلاتی که در چندماه اخیر برای خودروسازی کشور شاهد بودیم عملا تیراژ تولید اکثر شرکت‌ها کاهش یافته و حتی در بعضی از موارد به صفر رسیده است که سایپا و ایران‌خودرو با توجه به پیش فروش‌های گسترده‌ای که داشتند و همچنین تنوع زیاد محصولی که دارند در صدر شرکت‌هایی هستند که بیشترین مشکل را در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده داشته و به نظر می‌رسد که...

با مشکلاتی که در چندماه اخیر برای خودروسازی کشور شاهد بودیم عملا تیراژ تولید اکثر شرکت‌ها کاهش یافته و حتی در بعضی از موارد به صفر رسیده است که سایپا و ایران‌خودرو با توجه به پیش فروش‌های گسترده‌ای که داشتند و همچنین تنوع زیاد محصولی که دارند در صدر شرکت‌هایی هستند که بیشترین مشکل را در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده داشته و به نظر می‌رسد که به زودی مشکلات مربوط به تولید و تحویل خودروهای مذکور حل شود.

به گزارش چرخان، اکبر صادقی مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت تحویل خودروهای پیش فروش شده شرکت‌های خودروسازی از جمله سایپا و ایران‌خودرو گفت: در حال حاضر اقدامات خوبی برای رفع مشکل تامین ارز قطعه سازان انجام شده است و با توجه به این موضوع و حل مشکلات ارزی از اواخر بهمن ماه، شاهد تولید خودرو و شروع تحویل خودروهای پیش فروش شده در زمانی نزدیک خواهیم بود.

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟وی در ادامه با توجه به بازدیدی که از کارخانه گروه خودروسازی سایپا داشت گفت: اولا باید بگویم که این نظارت بر اساس وظیفه ما برای نظارت عالیه از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن بوده و همچنین می‌خواهیم موضوع مربوط به بهبود وضعیت تولید خودرو که از جمله دستورات شخص وزیر محترم بوده را پیگیری کنیم.

مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی پیرامون علل تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان گفت: اولین مشکل تحریم است که منجر به تاخیر در دریافت مواد اولیه شده و قطعه سازی را دچار مشکل کرده است. البته این موضوع با مساعدت مالی وزارت صنعت در حال رفع بوده و از اواخر بهمن ماه مشکلات ارزی قطعه سازان حل می‌شود و می‌توانند تولید خود را انجام دهند. با تولید قطعات نیز خودروسازان برای تحویل خودروهای پیش فروش شده مشکلی نخواهند داشت و می‌توانند تعهدات خود را ایفا نمایند.

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟وی در پاسخ به سوالی پیرامون نحوه قیمت گذاری خودروهای داخلی و لیست قیمت جدید اعلامی گفت: ما در قیمت گذاری خودروهای داخلی منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در نظر گرفتیم. افزایش قیمت‌های صورت گرفته بر همین اساس منافع طرفین بوده است.

گفتنی است طبق شنیده‌ها از ایران‌خودرو به نظر می‌رسد که این شرکت در اسفند ماه عرضه سنگینی در زمینه تحویل خودروهای پیش فروش شده خواهد داشت که در این زمینه خودروهای پرتیراژ این شرکت نقش و سهم بسیار بزرگی خواهند داشت.

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟همچنین سایپا نیز به زودی بخش بزرگی از خودروهای آریو، تیبا، پراید و کوییک را روانه بازار می‌کند که قطعا در قیمت گذاری آنها در بازار آزاد نقش بسزایی خواهد داشت.

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

خودروهای پیش فروش شده سایپا و ایران‌خودرو چه زمانی به مشتریان تحویل داده خواهد شد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی