پررنگ‌تر شدن نقش احزاب با استانی شدن انتخابات


پررنگ‌تر شدن نقش احزاب با استانی شدن انتخابات

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: با استانی شدن انتخابات مجلس، نقش مردمی بودن انتخابات مقداری کاهش پیدا خواهد کرد و بیشتر به سمت پررنگ‌تر شدن نقش احزاب و گروه‌های سیاسی می‌رود.

سعید باستانی در گفت‎وگو با ایسنا، درباره طرح استانی شدن انتخابات مجلس، اظهار کرد: اگر انتخابات استانی شود، نقش احزاب و جریان‌های سیاسی شناسنامه‌دار پررنگ‌تر خواهد بود و به همین دلیل در انتخابات استانی فردی که برای رای از شهرستان تعیین شده، ممکن است ۱۰ درصد رای را به دست بیاورد اما برای اینکه فردی بتواند رای استان را به دست آورد، باید در قالب گروه‌ها و احزاب باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با این طرح نقش مردمی بودن انتخابات مقداری کاهش پیدا خواهد کرد و بیشتر به سمت پررنگ‌تر شدن نقش احزاب و گروه‌های سیاسی می‌رود، عنوان کرد: جریان سیاسی یعنی گروه‌ها و احزاب نقش بیشتری پیدا می‌کنند. در انتخابات داخل شهرستان، مردم به مفهوم واقعی به صورت عمومی و منطقه‌ای دخیل خواهند شد اما در انتخابات استانی نقش احزاب پررنگ‌تر خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این طرح شاید مشارکت پایین‌تر مردم را نیز دربر داشته باشد و شور و هیجان انتخاباتی را که اکنون داریم، با استانی شدن نداشته باشیم. نگاه مردم به نماینده خود که مطالبه‌گری از نماینده، پاسخگو بودن، بیان مشکلات و دسترسی به نماینده است، در آن زمان به نسبت شرایط فعلی مقداری کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مزایای این قانون که در درازمدت مشخص می شود این است که در یک زمان طولانی دو تا سه دوره‎ای بعد از شکل گرفتن احزاب و گروه‌ها و کادرسازی‌ها، ممکن است افراد پخته‌تر و توانمندتری به مجلس ورود پیدا کنند که البته این امر نیز چندان مسلم و مسجل نیست زیرا هنوز احزاب و گروه‌ها در کشور ما نهادینه نشده‌اند.

باستانی گفت: اکنون به نظر می‌‎رسد که اگر انتخابات استانی شود، احزاب مجبور هستند که شکل و شمایل جدیدتری بگیرند که این مساله حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال زمان می‌برد.

انتهای پیام

دبیر: فاطمه ربی زواره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !