افزایش 19 درصدی سرقت از منازل در سال 97


افزایش 19 درصدی سرقت از منازل در سال 97

سردار مقیمی از افزایش 19 درصدی سرقت از منازل در سال 97 خبر داد و گفت: درب منازل بسیار ناامن هستند.

افزایش 19 درصدی سرقت از منازل در سال 97 به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در همایش تخصصی معاونین روسای پلیس مبارزه با سرقت اظهار کرد: با مجرمان نباید به گونه‌ای رفتار کرد که آن‌ها بزرگ جلوه کنند.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه نباید به مجرمان لقب سلطان بدهیم، افزود: همکاران ما تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می‌کنند و نباید این القاب، آن‌ها را بزرگ کنند.

وی با بیان اینکه اطلاعات زیادی از طریق مردم به دست ما می‌رسد که شامل فیلم‌ها و گزارش است، تصریح کرد: به صلاح جامعه نیست که شیوه وقوع سرقت را در جامعه منتشر کنیم.

رئیس پلیس آگاهی کشور تاکید کرد: برخورد با تبهکاران مربوط به نیروی انتظامی نیست و سازمان‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند.

سردار مقیمی گفت: با توجه به اینکه از سال ۹۲ شاهد افزایش سرقت بودیم با راه اندازی قرارگاه مقابله سرقت توانستیم میزان آن را در سال‌های ۹۴ و ۹۵ کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه میزان سرقت در سال ۹۶ و ۶ ماهه نخست ۹۷ افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: با تمام طرح‌هایی که اجرا کردیم نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم و سازمان‌های دیگر هم باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

رئیس پلیس اگاهی کشور افزود: مشکلات اقتصادی باعث شده که میزان سرقت در کشور افزایش پیدا کند؛ به همین دلیل قرارگاه مبارزه با سرقت باید پویایی بیشتری پیدا کند تا وقوع سرقت را به صفر برسانیم.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه برای هر استان طرحی مجزا برای مقابله با سرقت تدوین شده است، بیان کرد: در مورد آمار و ارقام وقوع سرقت می‌توانیم بگوییم که در بحث سرقت از منازل فراوانی بیشتری داریم؛ به گونه‌ای که ۹ درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه سرقت خودرو و خروج احشام از کشور از دیگر موارد سرقت است، اظهار کرد: اگر در سال ۹۷، ۸ سرقت از بانک داشتیم به همان میزان هم کشفیات داشتیم.

رئیس پلیس اگاهی کشوربا اشاره به اینکه سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش سرقت از منازل را داشتیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه ما حفاظت از منازل را جدی نگرفته ایم و درب منازل بسیار ناامن هستند، خاطرنشان کرد: ما منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته‌ایم و عمده سرقت‌های منازل طلا و ارز هستند. این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق، مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر