پیشگیری اولویت نخست شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان است


پیشگیری اولویت نخست شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان است

به گزارش ایرنا، مجتبی بیرانوند روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: بیش از سه هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در...

به گزارش ایرنا، مجتبی بیرانوند روز چهارشنبه درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان پلدختر اظهار داشت: بیش از سه هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز در ایران اسلامی در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است.
وی مبارزه با مواد مخدر را یکی از دستاوردهای 40 ساله انقلاب دانست وگفت:کشور ما در طول 40 سال با وجود سختی ها و مشکلات و بدون هیچ کمکی از سازمان های بین المللی بیشترین هزینه ها در مبارزه با مواد مخدر در بخش های مختلف دارد وسرآمد است.
وی افزود: کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدراز نوع تریک ، دومین تولید کننده هروئین است که در مجاورت کشور ما قراردارد وبه تازگی به تولید شیشه و مواد مخدر صنعتی روی آورده است.
بیرانوند بر حوزه پیشگیری تاکید و خاطرنشان کرد: برنامه های پیشگیرانه درشورای مبارزه با مواد مخدر در اولویت کارها قراردارد و پیشگیری از صرف خیلی هزینه ها جلوگیری می کند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت:مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری یکی از سیاست های دولت است که بخشی از جامعه را پوشش می دهد و بخش دیگر مربوط به سازمان های مردم نهاد است که در این زمینه باید خیرین کمک کنند و ورود پیدا کنند.
وی مبارزه با مواد مخدررا یک نوع جنگ نرم دانست وگفت:در این جنگ نیز باید مانند جنگ سخت همه ورود پیدا کنند و مردم را در این امر دخالت داد و دستگاه ها نیز باید خود دلسوزانه با صداقت پیش از همه پای کار باشند.
دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: در ایران 25 نهاد ،سازمان و وزارتخانه کار مبارزه با مواد مخدر را انجام می دهند که در استان ها نیز متناسب با کشور این نهادها وجود دارند.
وی بر همکاری مراکز آموزش و دانشگاه ها تاکید کرد وگفت:برخی مغازه ها و اماکن پیرامون مدارس و مراکز آموزشی اقدام به یارگیری کرده تا مواد مخدربه فروش برسانند که باید این مراکز در جهت پیشگیری اقدامات لازم را در این رابطه انجام دهند.
بیرانوند با بیان این که مبارزه با مواد مخدر به عزم جدی، روش ها و برنامه ها منسجم و کارآمد نیاز دارد افزود: عملکرد این شورا در شهرستان های استان و به تفکیک اقدام های کمیته ها رتبه بندی می شود.
7272/6060
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور