درخواست اهالی محله بی سیم بوشهر از مسوولان قضایی


درخواست اهالی محله بی سیم بوشهر از مسوولان قضایی

بوشهر- پایگاه خبری - تحلیلی سوک با درج گزارشی از زمین خواری سه هزار متری در محله بسیم بوشهر خبر داده و نوشته است:اهالی این منطقه شهری معتقدند که از سال 1336 و طبق نقشه هوایی باید خیابانی در این مکان به اجرا در بیاید اما سرانجامی نیافت تا این که در سال 1390 ، فردی مدعی مالکیت سه هزار متر از این زمین ها شده است.

در ادامه مطلب سوک آمده است:این زمین در خیابان بی سیم پشت پارک بانوان و در شرق دیوار فرودگاه بین المللی بوشهر واقع شده که به مدت سی و هفت سال در طرح تفضیلی شهر بوشهر و در اسناد منازل همجوار خیابان ٢٤متری قرار دارد.
بر اساس آن چه افراد ساکن در این محله می گویند پیگیری های فراوانی با شهرداران مختلف در طی مدت 37 سال گذشته جهت اجرای خیابان انجام داده اند اما هیچگونه اقدامی در این خصوص توسط شهرداری صورت نگرفت و با وجود پیشنهاد اهالی به شهرداری حال که خیابانی به اجرا در نمی آید حداقل پارک بانوان به دیوار فرودگاه بچسبد بازهم شهرداری زیر بار آن نرفت و به یک کوچه هشت متری بر خلاف طرح رضایت دادند.
اهالی این منطقه شهری معتقدند که از سال 1336 و طبق نقشه هوایی باید خیابانی در این مکان به اجرا در بیاید اما سرانجامی نیافت تا این که در سال 1390 ، فردی مدعی مالکیت سه هزار متر از این زمین ها شده است.
شهروندان این بخش از محله بی سیم به سوک می گویند که در سال های 1360 تا 1370 زمین فوتبالی در حاشیه فرودگاه بوشهر قرار داشت که دور آن فنسی نبود و قدیمی های بوشهر به خوبی این زمین را می شناختند. پس از مدتی با شروع ساخت و سازهای مردمی در محله بی سیم ْ کارگاه های بلوک زنی نیز در این محدوده فعال شدند و بعدها که فرودگاه به دنبال تعیین حریم خود برآمد رضایت صاحبان این کارگاه های بلوک زنی با ارائه زمین های در تنگک ها را جلب کرد اما یکی از صاحبان این کارگاه ها بر ادعای مالکیت زمین به میزان سه هزار متر در این بخش اصرار کرد.
از آنجا که در سال های 1391 و 1392 طرح تفضیلی خیابان 24 متری به پشت دیوار واقع در فرودگاه انتقال می دهند همان شخص ادعای سه هزار متر زمین خود را اعلام و پرونده ای در این خصوص در دادگستری بوشهر مفتوح می شود.
دادگستری استان بوشهر پس از رسیدگی های فنی به این موضوع دو سال پیش رای قطعی را به نام دولت صادر کرد اما روند اعتراض ها به این رای توسط مالک سه هزار متری سبب شده که اگر شهرداری هم بخواهد خیابانی بر اساس طرح تفصیلی شهری در این محدوده اجرا کند تا مشخص شدن وضعیت نهایی دادرسی به لحاظ قانونی برای خود مسئولیت حقوقی ایجاد نکند.
هر چند این بخش از سخنان اهالی این منطقه را تایید یا رد نمی کنیم اما آنها با توضیحاتی در این خصوص به پایگاه خبری سوک اعلام کردند که با وجود رای قطعی قضات شریف و عادل دادگستری به مالکیت قطعی دولت در این فقره پرونده ، فردی که ادعا می کند هنوز مالک این زمین های سه هزار متری است اقدام به تقسیم این زمین ها به 11 پلاک کرده و آنها را به 7 نفر واگذار کرده است که مالکان جدید با درخواست اعسار و اعتراض سبب طولانی شدن روند پرونده و اجرا نشدن حکم قطعی پیش از این شده اند.
اهالی این منطقه از دادگستری استان بوشهر خواستار مطرح شدن این پرونده در شورای صیانت از حقوق بیت المال هستند تا با مختومه شدن آن تکلیف این خیابان توسط شهرداری مشخص شود.
آنها می گویند با کمترین میزان بارش عملا رفت و آمد آنها با چالش جدی مواجه شده و به دلیل این که آب این محدوده راهی برای خروج ندارد زمینه ساز مشکلات بهداشتی و بیماری نیز برای انها شده است.
حضور معتادان در این محدوده نیز برای اهالی قوز بالا قوز شده تا نه تنها سلامت جسمی که سلامت روانی آنها و نگرانی از باب کشیده شدن فرزندانشان به دام اعتیاد نیز به خطر بیافتد.
پایگاه خبری تحلیلی سوک ، صرفا منعکس کننده سخنان اهالی این منطقه بوده و ضمن اعلام این که به لحاظ حقوقی و قانونی جایگاهی در امر قضاوت برای خود نمی بیند به دنبال اعلام مشکلات مردم به مسئولین است تا با درایتی که در مسئولین وجود دارد پس از پیگیری های کارشناسانه ،حق را به حق دار بدهند.
7212/6045

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی