3 قطعه سهره طلایی از صیادان متخلف شیروان کشف شد


3 قطعه سهره طلایی از صیادان متخلف شیروان کشف شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: در گشت و کنترل زیستگاه های آزاد این شهرستان 3 نفر متخلف در حین صید غیرمجاز پرندگان دستگیر شدند و از آن ها سه قطعه سهره طلایی کشف شد.

حمید فخرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستگیری این متخلفان در سه روز گذشته اظهار داشت: از آنها همچنین مقدار زیادی ادوات صید غیر مجاز کشف و ضبط شد که برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.
وی گفت: با توجه به اینکه تنوع زیستی در حال از بین رفتن است از مردم تقاضا داریم به دنبال تخلفات صید و شکار نباشند و در صورت مشاهده هر گونه موردی، موضوع را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا،سهره پرنده ای زیبا و آوازخوان از نسل قناری است که به علت داشتن صدایی دلنشین مورد توجه قرار داشته و به صورت غیرمجاز زنده گیری می شود.
در ایران به جز در نواحی محدودی از جنوب شرق در سایر نواحی به تعداد فراوان دیده شده و تولید مثل نیز می کند.
در زمان مهاجرت سهره را می توان در نواحی شهری و حاشیه شهری مشاهده کرد.
برخی افراد سودجو این پرنده زیباو خوش آواز را به منظور نگهداری در محیط های خانگی شکار و به عنوان یک پرنده زینتی خرید و فروش می کنند.
شهرستان شیروان با گستره 3789 کیلومترمربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده، مناطق بکری چون «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.
این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
7186/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...