معاملات الگوریتمی جلوی رفتارهای هیجانی در بورس را می گیرد


معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توسعه معاملات الگوریتمی جلوی معاملات و رفتارهای هیجانی در بورس گرفته شود و افراد بر اساس تحلیل و استراتژی اقدام به خرید و فروش می کنند.

بانک وبیمه | ایرنا | 1 ساعت پیش |1/16/2019 11:46:50 AM 69 بازدید

معاملات الگوریتمی جلوی رفتارهای هیجانی در بورس را می گیرد
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا حسن امیری روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار نخستین دوره معاملات الگوریتمی بازار سرمایه افزود: از مهمترین اهداف برگزاری این برنامه فرهنگ سازی و آشنایی با بازار سرمایه است.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بازارهای مالی پیچیدگی های بسیار زیادی پیدا کرده اند به طوری که فعالیت های بین رشته ای مانند اقتصاد رفتاری، روانشناسی، هوش مصنوعی و مسائل اقتصادی در بازار سرمایه گسترش یافته است.
وی با بیان اینکه از مهمترین مسائل مطرح در بازار سرمایه استفاده از فناوری اطلاعات است، گفت: بازارهای مالی الکترونیکی در سال‌های اخیر گسترش زیادی یافتند.
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار به معاملات الگوریتمی در بورس اشاره کرد و افزود: در این نوع معاملات به موضوع سفارش گذاری توجه می شود که در آن حجم معاملات، زمان بندی و قیمت سهام مورد توجه قرار می گیرد.
وی با بیان اینکه در این نوع معاملات به تحلیل توسط سهامداران و خریداران اهمیت زیادی داده می شود، اضافه کرد: معاملات الگوریتمی می‌تواند خلاء موجود درباره تحلیل ها و استراتژی های معاملاتی در بازار سرمایه را پر کند.
به گزارش ایرنا در نخستین دوره مسابقات الگوریتمی بازار سرمایه 20 گروه با ارائه الگوریتم ها و استراتژی های مختلف به معامله می پردازند. این دوره از مسابقات اول اسفند ماه به پایان می رسد.
معاملات الگوریتمی دخالت شخصی و احساسی در معاملات را کاهش می‌ دهد و ماشین بجای معامله‌گران می نشیند که این موضوع باعث کاهش خطاها و افت تاخیر در معاملات می شود.
افزایش حجم معاملات، استفاده از تحلیل ها و استراتژی ها و دوری از رفتارهای هیجانی از مهم‌ترین مزیت‌های معاملات الگوریتمی به شمار می رود.
اقتصام2022**2078**2025
برچسب ها:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس