27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا


27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا

برخی حرف‌ها در میان تحلیل‌های رسمی و اتوکشیده پیدا نمی‌شود. آنچه در این گزارش می‌بینید، ناگفته‌هایی است که کاریکاتوریست‌ها از فضای مبهم این روزهای سیاست برداشت کرده‌اند.

سرویس جهان مشرق - تعطیلی جزئی دولت فدرال آمریکا با ورود به بیست‌ودومین روز خود رکوردشکنی کرد و حالا طولانی‌ترین تعطیلی در تاریخ این کشور به نام دانلد ترامپ ثبت شد. اما او نه تنها از موضع خود برای اختصاص ۵ میلیارد دلار برای تکمیل دیوار مرزی با مکزیک عقب‌نشینی نکرده، بلکه تهدید کرده در صورتی که دموکرات‌ها نسبت به خواسته او کوتاه نیایند، وضعیت اضطراری در کشور اعلام خواهد کرد.

به نظر می‌رسد دلیل پافشاری دو طرف بر حرف خود این است که هر یک تصور می‌کند تداوم این وضعیت به نفع او خواهد بود. در واقع دموکرات‌ها تصور می‌کنند با تحریک و عصبانی‌کردن ترامپ، کاری می‌کنند که او به سیم آخر زده و با اقداماتش در افکار عمومی مفتضح شده، مقدمات استیضاحش فراهم می‌شود. ترامپ نیز تصور می‌کند با تداوم این وضعیت، توجیه مناسبی برای اعلام وضعیت اضطراری در کشور خواهد داشت که نتیجه آن، کاهش امکان بهره‌گیری اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان از اختیارات‌شان است.

پیامدهای تلخ این جدال در افکار عمومی و همچنین مشکلاتی که برای برخی از مردم آمریکا و کارکنان دولت ایجاد کرده، دستمایه کاریکاتورهای ژورنالیستی شده است. آنچه در پی می‌آید در رسانه‌های مختلف شامل کرِیچرز، نیوزدی، هرالد لیدر، آژانس محتوایی تریبون، تایمز تریبون، استار تریبون، ساکرامنتو بی، سالت لِیک تریبون، شیکاگو تریبون، شارلوت آبزرور و مانت والورتون منتشر شده است. نام طراح و پایگاه نشر در هر یک حک شده است.

27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا نانسی پلوسی نماد اکثریت مجلس نمایندگان در کنگره صدوشانزدهم است که تلاش دارد مسیر یکطرفه‌ای که ترامپ با مدیریت یکجانبه‌اش در سیاست داخلی آمریکا ایجاد کرده، دو طرفه کند.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا راه حل ترامپ برای مشکلات مهاجران
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا ترامپ تا کنون حداکثر استفاده را از اختیارات ریاست‌جمهوری به عمل آورده و حالا با تهدید به اعلام وضعیت اضطراری قصد دارد به عرصه خطرناکی قدم بگذارد.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا ترامپ آمریکا را گروگان گرفته و می‌گوید تا دیوار من را ندهی، ادارات تعطیل‌شده‌ات را پس نمی‌دهم!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا پلوسی به خبرنگار می‌گوید «دیوارها غیراخلاقی هستند» اما خودش کم دیوار ندارد.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا «حاضرم به کمتر از ۵ میلیارد هم راضی بشوم به شرطی که میت رامنی را از مملکت بندازیم بیرون!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا دو طرف آن قدر از کلمه «شات داون» استفاده کرده‌اند که آدم دوست دارد به آنها بگوید «شات آپ» (دهنتون رو ببندین)!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا تلاش‌های راهنمای موزه در هنگام بازدید گردشگران در روزهای تعطیلی دولت
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا تعطیلی دولت برای کارمندان به یک مراسم سالانه تبدیل شده
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا دعوای بچه‌گانه دو طرف روی (موضوع) دیوار
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا وقتی دو طرف این‌گونه با هم رفتار می‌کنند، آدم به این نتیجه می‌رسد شاید تعطیلی دولت به نفع آمریکا باشد چون کشور چند روزی از شر هر دو در امان است!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا اگر جمهوری‌خواهان هر چه دموکرات‌ها می‌خواهند را بپذیرند، دیگر پلوسی مشکلی برای «مصالحه» ندارد!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا «هنر معامله» (The Art of The Deal) نام کتاب ترامپ است و حالا این کاریکاتور از هنر جدید ترامپ رونمایی کرده!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا دموکرات‌ها هم کم از دیوار ندارند…
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا بهتر است کم‌کم نام اماکن توریستی آمریکا را به «زباله‌دانی» تغییر دهند.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا پیامدهای تعطیلی دولت از کثیف‌ماندن امکان گردشگری آمریکا گذشته و حالا باید فکری برای جمع‌کردن «زباله» ای کرد که کسی نمی‌تواند آن را از کاخ سفید بیرون کند.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا بدون شرح!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا ترامپ مدعی است دموکرات‌ها اصلاً انعطاف‌پذیر نیستند…
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا استدلال دولت برای لزوم تسریع در ساخت دیوار مرزی در حالی که ورود مهاجران غیرقانونی کاهش یافته، متناقض‌نما است.
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا «مگه اداره غذا و دارو هم تعطیل شده؟»
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا بهتر است در مورد کدام دیوار صحبت کنیم؟
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا ظاهراً مته جراحی، مغز ترامپ را نرمال نگه می‌دارد!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا همین دموکرات‌ها که مدعی ورود اقلیت‌های جنسی، نژادی و مذهبی به کنگره هستند، از بایدن (یک مرد سفیدپوست) هم به عنوان نامزد خود در انتخابات ۲۰۲۰ نام می‌برند؟
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا بدون شرح!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا ترامپ به وعده‌اش برای راه‌انداختن کارخانه‌های آمریکایی عمل کرد، البته کارخانه بحران‌سازی!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا برخی اماکن دولتی از زباله، و کاخ سفید از پرونده‌های آشغال پر شده است!
27 کاریکاتور دیدنی از اوضاع این روزهای آمریکا مهمترین پرونده علیه ترامپ، همکاری ستاد تبلیغاتش‌اش با مسکو است که هر لحظه ممکن است رسوایی به بار آورد و همین مسأله، ترامپ را به بحران‌سازی در موضوعات دیگر کشانده است.

منبع

https://www.politico.com/gallery/۲۰۱۹/۰۱/۱۱/cartoon-carousel-trump-border-wall-government-shutdown-۰۰۳۰۷۳?slide=۱۱

https://www.washingtonpost.com/arts-entertainment/۲۰۱۹/۰۱/۰۴/cartoonists-take-aim-trump-government-shutdown/?utm_term=.e۶۰e۶da۴۹۶۶۸

https://www.usnews.com/news/cartoons/۲۰۱۹/۰۱/۰۸/political-cartoons-on-the-government-shutdown-border-wall-and-trump

https://www.vox.com/۲۰۱۹/۱/۱۲/۱۸۱۷۹۷۱۱/longest-government-shutdown-us-history

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این 11 مرد شیطان صفت دست به قتل و آزار زنان و مردان می زدند / مخوف ترین باند بی رحم را ...