23 میلیون دلار کالا از محلات صادر شد


23 میلیون دلار کالا از محلات صادر شد

خمین - ایرنا - رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: حدود 23 میلیون دلار کالا و محصول کشاورزی، معدنی و صنعتی امسال تاکنون از این شهرستان به خارج کشور صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال 52 درصد رشد دارد.

«رضا ملکی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رقم صادرات شهرستان محلات در 9 ماه پارسال حدود 11میلیون دلار بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت 400 هزار متر سنگ نما از محلات صادر شده و علاوه بر آن هفت میلیون دلار درآمد از صدور سه میلیون گلدان آپارتمانی و باغچه ای، 2.5 میلیون دلار بابت 500 هزار بسته بید قرمز، 343 هزار دلار از صادرات 966 هزار قطعه ماهی زینتی حاصل شده و دوده صنعتی، عایق رطوبتی و پارافین جامد نیز از دیگر موارد صادرات امسال بوده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات اظهار کرد: محموله های صادراتی محلات در سال جاری به کشورهای ترکیه، قطر، آمریکا، میانمار، دوبی، قزاقستان، ژاپن، چین، هند، ارمنستان، تاجیکستان، روسیه، امارات، کویت، عمان، لهستان، تانزانیا، عراق و بلغارستان فرستاده شده است.
ملکی بیان کرد: عمده سنگ صادراتی محلات از نوع تراورتن است که امسال به صورت فرآوری شده و کوپ به کشورهای هدف صادر شد.
وی افزود: 70 معدن فعال با ذخیره قطعی 30 میلیون تن سنگ در محلات وجود دارد که سالانه دو میلیون تن سنگ از آن ها برداشت می‌شود و در 250 واحد با ظرفیت 18 میلیون متر مربع سنگ فرآوری می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: این شهرستان بزرگ ‌ترین سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی را در استان مرکزی دارد.
ملکی افزود: گستره زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان 990 هکتار است که حدود 90 درصد سطح زیر کشت استان متعلق به محلات است.
وی اظهارکرد: 18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل‌های فصلی نشایی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه‌های زینتی و 14 درصد از مجموع تولید گیاهان آپارتمانی کشور در محلات است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید گل و گیاهان زینتی، آبزیان زینتی، سنگ نما و تریکوی کشور محسوب می شود.
7277/6013/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر