10 کارگزاری رسمی توزیع کننده کود شیمیایی در البرز فعال هستند


10 کارگزاری رسمی توزیع کننده کود شیمیایی در البرز فعال هستند

کرج - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز گفت که 10 کارگزاری رسمی و مجاز برای توزیع کود شیمیایی بین کشاورزان در این استان فعال هستند.

علی اکبر ندرلو روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه دولتی کود شیمیایی برای اراضی کشاورزی استان با قیمت مصوب تعیین شده است.
وی اظهار داشت: سهمیه کود شیمیایی استان شامل کودهای ازته، فسفاته، پتاسه و اوره به صورت کامل تهیه شده و از طریق کارگزاری های رسمی در شهرستان ها در حال توزیع می باشد.
ندرلو با اشاره به اینکه برخی از افراد فرصت طلب خارج از شبکه توزیع با استفاده از فضای مجازی کودهای خارج از سهمیه را با نام دولتی به فروش می رسانند، گفت: به همین منظور یک پایش و رصد جدی در حال انجام است تا کودهای دولتی با قیمت مصوب به دست کشاورز واقعی برسد.
وی تاکید کرد که با هر گونه توزیع خارج از شبکه برخورد قانونی می شود، افزود: هیچ مماشاتی با افراد در خارج از شبکه توزیع نداریم و برخورد قانونی با آن ها می شود.
ندرلو با بیان اینکه کیفیت کودها خط قرمز شرکت خدماتی حمایتی است، اظهار داشت: کودهای توزیعی اعم از وارداتی و داخلی در مبدا و مقصد کنترل کیفی می شوند.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزان استان البرز اضافه کرد که از طرف جهاد کشاورزی استان فهرستی از کشاورزان، محصول تولیدی و سطح زیر کشت تهیه و در اختیار کارگزاران قرار گرفته است تا کارگزاران بر اساس آن میزان کود مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهند.
وی اعلام آمادگی کرد که در صورت نیاز کشاورز می توانیم کود سرک بهاره را هم که فصل مصرف آن اواخر زمستان و اوایل بهار است را توزیع کنیم.
قیمت انواع کود های توزیعی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال 1397 به ازای هر کیلو گرم اوره هفت هزار و 700 ریال، سوپر فسفات تریپل 11 هزار ریال، سوپر فسفات ساده چهار هزار و 400 ریال، دی آمونیوم فسفات 28 هزار ریال، سولفات پتاسیم 15 هزار ریال، کلرور پتاسیم گرانول هشت هزار ریال و کلرور پتاسیم پودری 6 هزار ریال است.
6156/6155

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس| تغییر چهره جنجالی بهنوش طباطبایی!