اطلاعیه شماره 109 چهارشنبه مورخ 97/10/26


اطلاعیه شماره 109 چهارشنبه مورخ 97/10/26
اطلاعیه شماره 109 چهارشنبه مورخ 97/10/26

پیرو اطلاعیه شماره 108 دوشنبه مورخ 97/10/24 به اطلاع می رساند چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استانهای واقع در نوار غربی پیش بینی می شود. روز پنجشنبه با تشدید سامانه بارشی گستره بارشها نواحی مرکزی، دامنه های جنوبی البرز،سواحل دریای خزر، شرق و شمال شرق کشور را فرا خواهدگرفت. جمعه عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود. این سامانه با کاهش قابل ملاحظه دما بین 8 تا 12 درجه همراه بوده و در غالب مناطق بارش به صورت برف و با وزش باد شدید همراه خواهد بود، بر این اساس وضع هوای کشور در اواخر هفته به شرح زیر پیش بینی می شود:
چهارشنبه 97/10/26: بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استانهای لرستان، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان و ایلام و از بعداز این روز بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب کردستان، کرمانشاه، اصفهان، برخی نقاط استانهای یزد و خراسان جنوبی
پنجشنبه 97/10/27: بارش برف و وزش باد شدید در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، قزوین، همدان، مرکزی،خراسان شمالی و گلستان. بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید در استانهای اصفهان، کهگیلویه وبویراحمد، فارس، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران، قم، سمنان، خراسان رضوی،کرمان، گیلان و مازندران و بارش باران گاهی وزش باد شدید در استانهای بوشهر، کرمان و هرمزگان. همچنین وزش باد شدید در شرق و جنوب‌شرق کشور.
جمعه97/10/28: بارش برف و باران گاهی وزش باد شدید در استانهای گلستان، شرق مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، گیلان، شمال زنجان و ارتفاعات زاگرس مرکزی در نیمه جنوبی لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری.
شایان ذکر است به سبب بارش برف و کولاک در نقاط کوهستانی و سردسیر مناطق ذکر شده، لغزندگی جاده های کوهستانی، مه آلودگی و کاهش دید رخ خواهد داد از این رو توصیه می شود هنگام تردد در این مناطق، نکات لازم جهت حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی بکار گرفته شود.
لازم به ذکر است، هوای سرد تا اواسط هفته آینده در کشور ماندگار خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر