یکی از ارکان حقوق شهروندی آموزش حقوق کودکان است


یکی از ارکان حقوق شهروندی آموزش حقوق کودکان است

قزوین - ایرنا - مدیرکل مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری قزوین گفت: یکی از ارکان حقوق شهروندی که باید بر روی آن کار کنیم توجه به حقوق کودکان و آموزش آن به این قشر است.

به گزارش ایرنا، معصومه مرادیان روز چهارشنبه در جشن خیریه دانش آموزان مدرسه حکمت افزود: آموزش و پرورش و تحصیل رایگان از حقوق اولیه شهروندان و کودکان این جامعه به شمار می رود.
وی با بیان اینکه فرزندان ما در مدرسه درس زندگی را نیز فرا می گیرند، اظهار داشت: کودکان در دوره تحصیل ضمن کسب علم و دانش با ارزش های ملی و دینی آشنا شده و در این حین فرهنگ احترام به والدین، تفاهم و دوستی، حفظ محیط زیست و کمک به هم نوع را نیز فرا می گیرند.
مرادیان با تاکید بر اینکه باید دانش آموزان را با فرهنگ کمک به همنوعان آشنا کنیم،افزود: فرهنگ نوع دوستی و کمک به همنوع در حوزه حقوق شهروندی تعریف می شود.
وی در ادامه کار دانش آموزان این مدرسه در راه اندازی بازارچه خیریه را تحسین کرد و گفت: عواید و درآمد فروش محصولات این بازارچه جهت خرید کانکس برای زلزله زدگان اختصاص می یابد که نشان می دهد آموزش های نوع دوستی و کمک به همنوع در بین کودکان و نوجوانان اقدامی اثر بخش است.
3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل