عمر البشیر: تظاهرات‌ها دولت من را سرنگون نمی‌کند


عمر البشیر: تظاهرات‌ها دولت من را سرنگون نمی‌کند

رئیس‌جمهور سودان با بیان اعتراضات دولت را سرنگون نمی‌کند از امارات به دلیل کمک به این کشور در زمینه تامین سوخت قدردانی کرد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رسانه‌های آفریقایی، عمر البشیر رئیس‌جمهور سودان گفت که تظاهرات اعتراض‌آمیز منجر به سرنگونی نظام این کشور نخواده شد.

البشیر روز دوشنبه یک روز پس از وقوع اعتراضات در نیالا مرکز ایالت جنوب دارفور وارد این شهر شد. این سومین سفر البشیر به ایالت‌های سودان از ابتدای ناآرامی‌های این کشور تا کنون است.

رئیس‌جمهور سودان طی سخنانی در این شهر با تاکید بر تلاش دولت برای حل مشکلات اقتصادی در این کشور گفت: ما گفتیم که بحران وجود دارد، اما راه حل بحران خرابکاری و تخریب نیست.

البشیر تاکید کرد که دولت این کشور از طریق تظاهرات‌ها و اقدامات خرابکارانه تغییر نخواهد کرد بلکه این صندوق انتخابات است که در این زمینه تعیین کننده خواهد بود.

رئیس‌جمهور سودان گفت که شعار دادن و فریاد زدن هرگز فایده نخواهد داشت و ما دولت را به تشکل‌هایی خیالی و غیر قانونی تحویل نخواهیم داد.

اظهارات البشیر در حالی مطرح شده است که انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان همچنان از شهروندان این کشور می‌خواهد که برای سرنگونی نظام به خیابان‌ها بیایند و در تظاهرات‌های صلح‌آمیز شرکت کنند.

از سوی دیگر البشیر گفت که کشورش برای تامین سوخت از امارات کمک گرفته است.

وی افزود: نیاز کشور به سوخت را از طریق منابع داخلی و با حمایت برخی از دوستانمان تامین می‌کنیم و جا دارد که از کشور امارات که تا این لحظه در کنار ما بوده است یاد کنیم.

مجتهد فعال مشهور سعودی که هر از گاهی اخبار پشت پرده دربار عربستان را منتشر می‌کند چند روز قبل گفته بود که عربستان و امارات تصمیم گرفته اند که نیاز سودان به سوخت را به مدت یکسال تامین کنند.

وی گفت که کمک‌های امارات و عربستان به شکل وام‌های مستمر به سودان است و هدف از این کمک‌ها مهار اعتراضات مردمی برای کناره گیری البشیر و سرنگونی رژیم او است.

مجتهد افزود که کمک نفتی بزرگ عربستان و امارات به عمر البشیر به منزله پاداشی برای او به دلیل دیدار با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است.

روز شنبه دادستانی سودان اعلام کرد که در پی ناآرامی‌های اخیر در این کشور ۲۴ تن کشته شده‌اند.

شهر‌های سودان طی هفته‌های گذشته صحنه تظاهرات و راهپیمایی در اعتراض به اوضاع اقتصادی این کشور است.

سودان شاهد بحران‌های شدید اقتصادی درخصوص سوخت، دارو و نان در سایه اجرای سیاست‌های پولی و بانکی است. سیاست‌های اقتصادی سودان نتوانسته است بحران اقتصادی را مهار کند و میانگین تورم در سودان به ۶۸.۹۳ درصد در ماه نوامبر گذشته افزایش یافت. میانگین تورم در ماه اکتبر گذشته ۶۸.۴۴ درصد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا