تشکیل ائتلاف جدید در عرصه سیاسی عراق


تشکیل ائتلاف جدید در عرصه سیاسی عراق

جبهه موسوم به اصلاح عراق و یک حزب کردی توافقنامه همکاری مشترک سیاسی امضاء کردند

.خبرگزاری تسنیم: به نقل از شبکه ان آر تی، حرکت نسل جدید از اقلیم کردستان و جبهه اصلاح عراق در نشستی که در شهر سلیمانیه برگزار شد در خصوص همکاری مشترک به ویژه در عرصه سیاسی این کشور به توافق رسیده و ائتلاف جدیدی را اعلام کردند.

خبر تشکیل ائتلاف مشترک این دو جریان سیاسی عراقی از سوی شهسوار عبدالواحد رئیس حرکت نسل جدید و حسن شویرد از اعضای جبهه اصلاح عراق در یک کنفرانس خبری اعلام شد.

رئیس حرکت نسل جدید اعلام کرد: توافق شده است با هدف خدمات رسانی بیشتر به مردم اقلیم کردستان و عراق همکاری مشترکی با جبهه اصلاح عراق داشته باشیم.

حسن شویرد هم در این کنفرانس خبری گفت: تلاش می‌کنیم روابطه نزدیکی با تمام جریان‌های سیاسی عراقی داشته باشیم و با حرکت نسل جدید در راستای خدمت به مردم عراق و اقلیم کردستان در یک ائتلاف مشترک خواهیم بود.

نسل جدید از احزاب تازه تاسیس کردی است که سیاست و راهبرد اصلی خود را در تضاد با دو حزب حاکم اقلیم کردستان عراق تعریف کرده است. این حزب در پارلمان عراق دارای چهار نماینده و در پارلمان محلی اقلیم کردستان هم دارای هشت نماینده است، اما اعلام کرده است در حکومتی که از سوی دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی تشکیل شود مشارکت نخواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق