گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد


گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تأکید بر لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه بیان کرد: مهم‌ترین هدف گفتمان سازی فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی است و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد.

گفتمان‌سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز، 25 دی ماه در چهارمین جلسه کمیته‌های اقماری شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: کارگروه و اتاق فکر اقتصاد مقاومتی حسب دستور شورای فرهنگ عمومی استان در راستای ارائه راهکار و سیاست گذاری با حضور دستگاه های فرهنگی تشکیل شده است.
وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم موثر است، افزود: فرهنگ سازی پرهیز از اسراف و احتکار، کاهش تقلب، همدلی و همگرایی مردم از جمله راهکارهای اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت اقتصادی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه عنوان کرد: اصلاح الگوی مصرف و تولید، اصلاح الگوی توزیع منابع و حمایت از مصرف تولیدات داخلی از مواردی است که باید نسبت به آنها فرهنگ سازی در جامعه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان می تواند در زمینه اطلاع آگاهی سازی کالاهای غیراستاندارد و مواد عذایی سالم به افراد جامعه اطلاع رسانی نماید.
قلعه‌شاخانی با تأکید بر لزوم گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه بیان کرد: مهم‌ترین هدف گفتمان سازی فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی است و گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی باید به صورت هدفمند ادامه یابد.
وی فضای مجازی را ظرفیتی برای ترویج مباحث فرهنگی دانست و اعلام کرد: تولید بسته های با محتوای پاک، ترویج همدلی بین آحاد جامعه و توجه به اقتصاد مقاومتی از مورادی است که می توان برای ترویج و توسعه آن از رسانه‌ها و فضای مجازی بهره گرفت.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان خواستار فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی با بهره گیری از پتانسیل های فرهنگ و هنر شد و افزود: در عرصه فرهنگ و هنر باید مولد باشیم و با ترویج کالاهای فرهنگی هنری ایرانی، از مصرف کالاهای فرهنگی و هنری بیگانگان اجتناب کنیم.
وی در پایان یادآور شد: ارتقای فرهنگ سازمانی، استفاده از ظرفیت دستگاه های فرهنگی، برخورد با متخلفین اقتصادی، استانداردسازی تولیدات داخلی، همکاری اصناف و تعزیرات و ... از جمله مورادی است که در اقتصادی مقاومتی بایستی مورد توجه باشد.
یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای این شورا نظرات و پیشنهادات خود را در راستای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی در جامعه ارائه دادند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا