دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه های انقلاب»


دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه های انقلاب»

مرکز آمار و فناوری اطلاعات «مافا» قوه قضائیه، میزبان «شنبه های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود.

دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در «شنبه های انقلاب» اتاق خبر 24:

عصر دیروز دوشنبه 24 دی ماه، «مافا» قوه قضائیه میزبان جلسه ویژه و صمیمانه ای با دبیر «شنبه های انقلاب» بود. در این جلسه معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با تشریح برخی از دستاوردهای مهم دستگاه قضائی بویژه در حوزه فناوری اطلاعات که به برکت نظام مقدس جمهوی اسلامی ایران حاصل گردیده است، گفت : با عنایت به پیشرفت بی نظیر و فزاینده فناوری اطلاعات طی سالیان اخیر و با هدف همسان سازی فنی – مهندسی با رویکرد حقوقی میان «سرعت توسعه فناورى اطلاعات و ارتباطات» و «بخش های مختلف قوه قضائیه» و در راستاى تحقق «عدالت الکترونیک»، توجه ویژه ی دستگاه قضائی به حوزه فناورى اطلاعات، معطوف گردید.

وی ادامه داد : این مرکز فعالیتهاى خود را در ابتدا به سوى تجمیع و یکپارچه سازى فعالیتهاى حوزه هاى فناورى اطلاعات در کل کشور جهت دهى نمود و تلاش مجموعه را به شکلى سازماندهى کرد که از توان خود شامل نیروهاى فنى، امکانات و تجهیزات نرم افزارى، سخت افزارى و شبکه اى، به بهترین نحو بهره مند گردد.

آیت الله شهریاری افزود : در این راستا، مرکز ابتدا با ایجاد هماهنگى بین مجموعه ستاد و استانها، به شناسایى نقاط ضعف و قوت موجود و اولویتهاى کارى و توسعه اى اقدام نمود که با برنامه ریزیهای کلان و تلاش های شبانه روزی صورت گرفته، توسعه خدمت رسانى الکترونیکى به مردم و دادگستریها از راهبردها و مأموریتهاى اصلى بوده و در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد : با توجه به آن که هر نوع توسعه خدمات الکترونیکى نیازمند بستر ارتباطى مناسب می باشد، توسعه شبکه اى نیز در دستور کار این مرکز قرار گرفته و مجموعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه بر این باور است که با استفاده از امکانات موجود کشور و بهره مندى از نیروهاى انقلابی، متخصص، خلاق و کارآمد این امکان و توانمندى ایجاد خواهد شد که بتوان توسعه خدمات قضایى به مردم را با امکانات موجود فناورى اطلاعات به سویى پیش برد تا مسیر به سمت حلّ یکى از چالشهاى مهم مردم در مسیر رسیدگى به مسائل قضائی جامعه هموارتر گردد.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور افزود : هر نوع توسعه اى نیازمند طرح و برنامه کلان و عملیاتی است که یکى از راهبردهاى توسعه قضائى کشور، بهره گیرى از فناورى اطلاعات و ارتباطات با توجه به چشم انداز 20 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سایر اسناد بالادستی کشور است که در تمامی این موارد عدالت به عنوان محور فعالیتها قرار گرفته و یکی از مصادیق این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، «طرح ملى عدالت الکترونیکی» است که به تصویب شوراى عالى مدیران قضائی رسید.

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات در پایان با اشاره به رسالت اصلی مرکز تأکید کرد : این مجموعه با داشتن ظرفیت بسیار ارزشمند و پشتوانه انقلابی و ولایی در صدد است تا جهت تقویت و توسعه بهره وری نظام قضائی کشور با «رشد سرعت، دقت و کیفیت همراه با ایجاد رضایت­مندی هرچه بیشتر آحاد جامعه از قوه قضائیه با تسهیل در دسترسی به عدالت»، در بهره مندی گسترده از ظرفیت بخش خصوصی در مجموعه اسناد و قوانین تعریف شده، تلاش نماید.

سپس اکبر ثقفیان – قائم مقام مرکز – با اشاره به برخی از مهمترین اهداف مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه به منظور تحقق «عدالت الکترونیک» گفت : گستردگی زیر ساخت (شبکه ملی عدالت)، ایجاد و توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، ثبت نام و ابلاغ الکترونیک و سامانه های مختلفی که راه اندازی گردیده است، همگی حاکی از یک «انقلاب بی نظیر، بزرگ و مبارک» در دستگاه قضائی است که به حول و قوه الهی برخی از این دستاوردها در «شنبه انقلاب» با موضوع زیرساختهای فناوری اطلاعات با رویکرد قضائی مطرح خواهد شد.

در ادامه دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی – دبیر شنبه های انقلاب – ضمن قدردانی از میزبانی مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، به تشریح برنامه های کلان و راهبردی انجام شده طی 39 شنبه از هفته های چهلمین سال انقلاب شکوهمند اسلامی ایران پرداخت.

وی گفت : در طی 39 هفته از برگزاری شنبه های انقلاب با حضور مردم و مسؤولین ارشد کشوری و لشکری، اهم دستاوردهای ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 4 دهه پربرکت در حوزه های مختلف علمی، اقتصادی، زیربنائی، عمرانی، کشاورزی و ... تبیین گردیده است که در موضوع تحقق «عدالت» هم مقرر است، به بیان توفیقات چشمگیر انقلاب اسلامی پرداخته شود که یکی از مصادیق عدالت، پیشرفتهای قوه قضائیه بویژه در حوزه «فناوری اطلاعات» است.

دکتر هاشمی فشارکی در پایان ابراز امیدواری کرد تا تشریح فعالیتها و برنامه های کلان صورت گرفته در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در یکی از «شنبه های انقلاب» در چهلمین سال پیروزی شکوهمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای مردم انقلابی و ولایی ایرانِ اسلامی بتواند گام مهم و مؤثری را در راستای تحقق عدالت بردارد.

شایان ذکر است، حوزه ستاد قوه قضائیه با حضور مسؤولان عالی قضائی کشور از ساعت صبح روز شنبه 6 بهمن ماه 1397 میزبان «شنبه انقلاب» با موضوع «عدالت» خواهد بود و مرکز آمار و فناوری اطلاعات هم با هدف هم افزایی و تکمیل در ارائه تفصیلی دستاوردهای دستگاه قضائی در حوزه فناوری اطلاعات، عصر همان روز پذیرای «شنبه های انقلاب» است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش