4 پروژه آموزشی مشارکتی در میاندوآب به بهره برداری رسید


4 پروژه آموزشی مشارکتی در میاندوآب به بهره برداری رسید

مهاباد - ایرنا - چهار پروژه آموزشی با 37 کلاس درس با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی و بنیاد علمی فرهنگی قلم چی با حضور مدیرعامل مجمع خیران مدرسه ساز کشور در میاندوآب به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی عصر روز سه شنبه در آیین افتتاح این طرح ها اظهار داشت: برای احداث این مدارس در مجموع 66 میلیارد و 200 میلیون ریال با مشارکت نوسازی و تجهیز مدارس استان، موسسه قلم چی و یکی از خیران تهران بنام مصطفی روشنایی فر هزینه شده است.
آیدین رحمانی افزود: این پروژه های آموزشی شامل 2 مدرسه 10 و 15 کلاسه روشنایی در شهر میاندوآب و مدرسه 6 کلاسه در بخش مرحمت آباد این شهرستان است.
وی بیان کرد: هم اکنون در آذربایجان غربی 249 واحد آموزشی در قالب سه هزار و 475 کلاس درس با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در حال احداث است.
وی اظهار داشت: در میاندوآب نیز 19 پروژه با زیربنای 22 هزار و 500 متر مربع با اعتبار 190 میلیارد ریال در حال احداث است.
رحمانی گفت: علاوه براین در سطح استان 47 پروژه با 166 کلاس درس با مشارکت 100 درصدی خیران با برآورد مبلغ 230 میلیارد ریال در حال ساخت است.
وی افزود: در سالجاری 45 پروژه مشارکتی و خیرساز به مساحت 12 هزار مترمربع طبق موافقت نامه با خیران ساخته می شود که برخی از آنها واگذار شده و برخی دیگر نیز در حال واگذاری به پیمان است.
رحمانی گفت: آذربایجان غربی از نظر سرانه فضاهای آموزشی وضعیت خوبی ندارد و از میانگین کشوری عقب است و به همین دلیل نیاز است خیران بیش از این در این راستا کمک حال آموزش و پرورش باشند.
سرپرست آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این آیین گفت: هم اکنون 15 مدرسه در این شهرستان آماده افتتاح است که همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.
کاظم ممقانی افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید و با مشارکت خیران 30 مدرسه در قالب 214 کلاس درس در میاندوآب ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است.
وی با بیان اینکه به طور متوسط هر ماه چهار کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شده است، بیان کرد: 16 باب مدرسه با 43 کلاس درس نیز در چهار سال گذشته کلنگ زنی شده و در حال احداث است.
به گزارش ایرنا، در میاندوآب 46 هزار دانش آموز در 256 باب فضای آموزشی تحصیل می کنند که همه این مدارس به صورت 2 شیفتی فعالیت می کند و 40 درصد مدارس این شهرستان نیز جزو مدارس تخریبی است.
9871/6185/7129

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز