تلاش ها باید منتهی به آرامش مردم شود/جای آبادی را تحویل گرفتم امیدوارم خراب نکنم


تلاش ها باید منتهی به آرامش مردم شود/جای آبادی را تحویل گرفتم امیدوارم خراب نکنم

حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش ها در شورا و آنچه که در عرصه علم وفرهنگ انجام می شود باید به آرامش مردم منتهی شود، گفت: جای آبادی را تحویل گرفتم، امیدوارم خراب نکنم.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» طی سخنانی اظهار کرد: از مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای اعتمادی که به من کردند تشکر می کنم، خود را سزاوار این موقعیت نمی دانم اما توکل به خدا دارم و از او می خواهم مرا یاری کند.

دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چند نکته را در مورد شورا که میراث امام ارحل، انقلاب و رهبری حکیم است مطرح می کنم. این شورا میراث شهدا است. ما وام دار شهدا و خانواده های شهدا هستیم. سال ها باید بگذرد تا جایگاه شهدا را درک کنیم و چه بسا خیلی مواقع این جایگاه نادیده گرفته می شود و بسیاری گله کنند که چرا آنها این را دارند و آن را ندارند، اما هرچه هم که به آنان بدهند کم است و جای صفای وجود پدر در خانواده را نمی گیرد.

حجت الاسلام عاملی ادامه داد: قوام شورا به اعضای شورا است، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه پیگیری و رصد موضوعات شورا را دارد و کار اصلی در شورا صورت می گیرد اما به عنوان دبیر شورا می خواهم مسایلی را مطرح کنم، باید ببینیم که اساس این تلاش ها چیست؟ این تلاش ها باید منتهی به آرامش مردم بشود. گاهی می بینیم که این تعارضات و تزاحمات سیاسی باعث می شود که اصلا نتوانیم مساله را تشخیص دهیم.

وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) شورای عالی انقلاب فرهنگی نباید دچار سیاست ‌زدگی شود بلکه باید تمامی تلاش خود را برای اقتدار علم و دانش به منظور رسیدن به تمدن نوین اسلامی به کار گیرد. حوزه فرهنگ ظرافت های فراوانی دارد و باید به آنها توجه داشت، از جمله این ظرافت ها ارتباطات است. ارتباطات مهم است چون رفع اختلال می کند، اگر ذهن انگاره ای داشته باشیم بدون اندیشه کردن قضاوت می کنیم این در حالی است که ارتباطات می تواند تصویرها را اصلاح کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مهم ‌ترین فعالیت این شورا ارتباط با نسل دانشجویان، درک آنها و فهم جامعه است، از سوی دیگر اجرایی شدن مصوبات شورا مستلزم همدلی و همراهی بین دستگاه‌ های مختلف است.

وی افزود: سندهای اصلی از سوی همکاران در دوره ‌های قبل تدوین شده و در واقع یک آبادی به من تحویل داده شده است که امیدوارم آن را خراب نکنم.

حجت الاسلام عاملی گفت: راهبردهای اصلی که همانا تفکر و خردورزی است، از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شده است، ما باید پیرو اندیشه و حکمت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باشیم تا بتوانیم به درستی مسیر را ادامه دهیم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !