نقطه قدرت نظام مغزهایی است که بعد از انقلاب پرورش یافتند


نقطه قدرت نظام مغزهایی است که بعد از انقلاب پرورش یافتند

محمدرضا مخبر دزفولی با اشاره به اینکه همه دولت ها در موفقیت و ناکامی های شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش داشتند، گفت: نقطه قدرت نظام مغزهایی است که بعد از انقلاب پرورش یافتند.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

«محمدرضا مخبر دزفولی» در این مراسم گفت: خوشحالم خداوند در دوره ای این فرصت را به من داد تا خدمتی بکنم و کارهایی انجام دهم و تلاش هایی را در راستای مسئولیت ها و ماموریت ها در شورا داشته باشم و مسرورم که این فعالیت ها امروز نعت به خیر شد.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام عاملی به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: او فرد دانشمندی است که می تواند نواقص را برطرف کند.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شورا ماحصل تدبیر و ذهن دوراندیش امام راحل بود که در نظام کشور تعبیه شد. ما بعد از انقلاب دانشگاه فرهنگی نداشتیم و اتاق های دانشکده های دانشگاه تهران تبدیل به اسلحه خانه برخی جریان ها شده بود. دانشگاه اصلا محل بالندگی و پیشرفت نبود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه دانشگاه و مراکز علمی نقطه اقتدار انقلاب اسلامی هستند، گفت: امام خمینی(ره) فرمود: «جنگ تمام می شود اما دانشگاه مهم است»، همه دولت ها، مسئولین و در راس آنها مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به دانشگاه توجه داشته اند؛ انقلاب اسلامی دشمنان زیادی دارد و همچنان می خواهند که این نظام نباشد اما نقطه قدرت نظام مغزهایی است که بعد از انقلاب پرورش یافتند، برای مثال همین فارغ التحصیلان هسته ای که نُرم آنها فارغ التحصیل همین دانشگاه ها بودند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاهی که در ابتدای انقلاب تحویل گرفتیم محل علم و رقابت پذیری در جهان نبود، تصریح کرد: اما امروزه شاهدیم که دو درصد تولید علم دنیا را تولید می ‌کنیم که این تولیدات تنها مقاله نیستند و مقاله بخشی از کار مغزهای متفکر کشور است.

مخبر دزفولی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طول تاریخ فعالیت خود فراز و نشیب و کامیابی و ناکامی‌ هایی داشته است که همه دولت‌ ها در موفقیت و ناکامی آن نقش داشتند.

وی ادامه داد: من این معارفه را شبیه دو امدادی می ‌بینم که کار از فردی به فرد تواناتر سپرده شده و این موفقیتی است که نظام آن را تجربه کرده و روز به روز بالنده ‌تر می‌شود.

دبیر سابق شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: اگر همه ما دلبستگی به پیشرفت کشور و اقتدار ایران اسلامی داشته باشیم دیگر این خط و آن خط و این قبیله و آن قبیله معنایی ندارد.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها