چهارمین روز از گشایش ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، با فعالیت های بخش جنبی این نمایشگاه سپری شد


چهارمین روز از گشایش ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، با        فعالیت های  بخش جنبی این نمایشگاه سپری شد

ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، که از شنبه (22 دی) آغاز به کار کرده است در حالی چهارمین روز از گشایش خود را سپری کرد که شامگاه امشب (25 دی)، در بخش فعالیت های جنبی این نمایشگاه، برنامه های متنوعی اجرا شد

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، که از شنبه (۲۲ دی) آغاز به کار کرده است در حالی چهارمین روز از گشایش خود را سپری کرد که شامگاه امشب (۲۵ دی)، در بخش فعالیت های جنبی این نمایشگاه، نشست معرفی تازه های ادبی نشر فرهنگ عامه همراه با شعر خوانی، گپ و گفتی اجمالی پیرامون ادبیات در جنوب کرمان، برگزار شد.

رونمایی از سه کتاب

حسین سبزه صادقی، مدیر مسئول نشر فرهنگ عامه، در حاشیه برگزاری این نشست در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: سه مجموعه ادبی از نشر فرهنگ عامه، از جمله مجموعه شعر «مرگابه» اثر ایرج انصاری فرد، مجموعه داستانک «قارچ ها و آدم ها» اثر ساسان شیبانی نژاد و مجموعه شعر «در روز گار دوزخی من ایازها» اثر فاطمه هویدا رونمایی شد.


حسین سبزه صادقی، با بیان این مطلب که نویسندگان این آثار ادبی، جنوب کرمانی هستند، ابراز داشت: ساسان شیبانی از اهالی رمون، ایرج انصاری فرد از اهالی میانچیل و فاطمه هویدا که مادرش جیرفتی است، همگی جنوب کرمانی هستند.

مدیر مسئول نشر فرهنگ عامه، به غرفه نشر فرهنگ عامه در ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان، اشاره کرد و گفت: این غرفه در سالن شماره یک در ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان قرار دارد و در تمامی نمایشگاه های کتاب در کشور غرفه داشته است.

وی، با اشاره به عناوین تازه های نشر فرهنگ عامه در این نمایشگاه، بیان داشت: در غرفه نشر فرهنگ عامه، قریب به 200 عنوان کتاب وجود دارد و کتاب ها بیشتر در حوزه ادبیات، فرهنگ عامه، روانشناسی و رمان است.

سبزه صادقی، با بیان این مطلب که نیاز امروز جامعه، تولید محتوای بومی و جوان پسند، است، گفت: با تکیه بر خرده فرهنگ های بومی باید محتوایی چند رسانه ای تولید شود و از فضای مجازی برای ترویج مسائل فرهنگی استفاده شود.

مدیر مسئول نشر فرهنگ عامه، اضافه کرد: فضای مجازی با توجه به اینکه جوان پسند و فراگیر است فرصت بسیار مناسبی برای تولید محتوای منطبق با نیازهای فرهنگی کشور است.

سبزه صادقی، با بیان این مطلب که، به کار نشر علاقمندم، گفت: قریب به 10 سال است که کار نشر انجام می دهم.

نوسانات در صنعت نشر

عبدالحسین انصاری رئیس انجمن شعر حوزه هنری استان هرمزگان در حاشیه برگزاری نشست معرفی تازه های ادبی نشر فرهنگ عامه، به خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: خوشبختانه شعر از جمله هنرهایی است که متأثر از اتفاقات منفی نیست.

عبدالحسین انصاری، با بیان این مطلب که در شرایط سخت اقتصادی شعر رویش بیشتری در سراینده و جامعه دارد، ابراز داشت: در این شرایط جامعه به دنبال مرهمی است و شعر مرهم بسیاری از دردهاست.

رئیس انجمن شعر حوزه هنری استان هرمزگان، به مشکلات حوزه نشر اشاره کرد و افزود: صنعت نشر به دلیل گرانی کاغذ تحت تأثیر نوسانات قرار گرفته است لذا امیدواریم با حمایت ناشران ، این بخش پویا و فعال شود.

وی، بیان داشت: همواره جنوب کرمان دارای استعدادهای بالقوه ای بوده است ولی متأسفانه به دلیل عدم توجه، بسیاری از استعداد ها به شکوفایی نمی رسد.

انصاری فر، گفت: شعر در حال شکوفایی است بنابراین نیاز به یک سلوک دارد تا قله های ادبیات را درنوردد.

اجرای تئاتر خیابانی

تئاتر خیابانی گزارش به نویسندگی و کارگردانی محسن فاریابی از شهرستان جیرفت اجرا شد.

برگزاری نشست تخصصی نهج البلاغه با حضور دکتر آقا ملایی رئیس مؤسسه بنیاد نهج البلاغه

آقا ملایی رئیس مؤسسه بنیاد نهج البلاغه، گفت: در تمامی اعصار بشری، شاید اساسی ترین سوال بشر این بوده است، که زندگی چیست؟ و تمام دانشمندان بشری به همین منظور پا به عرصه وجود نهاده اند که جواب این سؤال را دهند.

آقا ملایی، با بیان این مطلب که تمام ادیان مکاتب آمده اند که بگویند زندگی چیست؟، ابراز داشت: زندگی سه مشخصه اصلی دارد و عنصر اول زندگی، طول آن است، یعنی طول عمر و اگر مرگی نبود حیاتی هم نبود.

وی، اضافه کرد: دومین عنصر، عرض زندگی است یعنی امکاناتی که انسان در طول حیات از آنها استفاده می کند.

رئیس مؤسسه بنیاد نهج البلاغه، مهمترین مشخصه ای که از ابتدا ادیان توحیدی قبول داشتند و مکاتب دروغین قبول نداشتند، عنصر ارتفاع حیات است یعنی از آن مقدار حیاتی که انسان از عقل سلیم استفاده می کند.

آفا ملایی، با بیان این مطلب که فقط و فقط تمام خیرها با پشتوانه عقل به دست می آید، تصریح کرد: اگر ارتفاع حیات در زندگی وجود داشت طول و عرض زندگی معنا پیدا می کنند و زندگی ارزشمند می شود.


تجلیل از ۶۰ دانش آموزان برتر ( موسسه یادمان ولایت)

مراسم تجلیل از ۶0 نفر از دانش آموزان برگزیده در مسابقه های کتابخوانی معصوم شناسی، تئاتر و ارائه مقاله با موضوع های مهارت های زندگی، فضای مجازی _ چالش ها و آسیب ها، استفاده بهینه از این فضا در زندگی روزمره و ارتباط های خانوادگی برگزار شد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه