38 راه روستایی در استان زنجان بازگشایی شد


38 راه روستایی در استان زنجان بازگشایی شد

زنجان – ایرنا – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش سنگین برف و وقوع کولاک 58 راه روستایی را در هشت شهرستان و یک بخش این استان بسته بود که با تلاش راهداران 38 مسیر بازگشایی شد.

جواد یوسفی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف سنگین و کولاک شدید بامداد دوشنبه موجب بسته شدن این راه های روستایی در شهرستانهای زنجان، ماهنشان، ابهر، خرمدره، سلطانیه و بخش زنجانرود شد که در حال حاضر فقط 20 جاده بسته است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان زنجان و خرمدره راه های روستایی به علت کولاک های شدید برای چندمین بار پس از بازگشایی، دوباره بسته شده است.
به گفته معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان، راه های روستایی بسته شده در استان هم اکنون در شهرستان های ماهنشان، زنجان، ابهر، سلطانیه و بخش زنجانرود است.
یوسفی از بازگشایی جاده دندی به تخت سلیمان در آذربایجان غربی توسط راهداران استان زنجان خبرداد و افزود: این مسیر ارتباطی بعدازظهر امروز با تلاش بی وقفه بازگشایی و تردد در آن برقرار شد.
وی یادآوری کرد: در حال حاضر آزاد راه زنجان – تبریز و جاده ترانزیت زنجان – میانه با مه غلیظی همراه و دید رانندگان در آن کاهش یافته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: احتمال وقوع کولاک برای جاده های زنجان – تهم – چورزق، سلطانیه – خدابنده، زنجان – طارم و ابهر – خدابنده وجود دارد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد: رانندگان از ترددهای غیرضروری و شبانه در مسیرهای کوهستانی و روستایی به جد خودداری کنند و خودروهای خود را مجهز به تجهیزات ایمنی، گرمایشی و زنجیرچرخ کنند.
یوسفی یادآوری کرد: هموطنان می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های استان با سامانه 1816 در تماس باشند.
به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 31 سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در جاده های شریانی شامل آزادراه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و مسیرهای ترانزیت، 37 دوربین نظارتی در این محورها، 2 سامانه توزین حین حرکت در جاده های دندی - زنجان - ابهر - زنجان و 68 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان فعال است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
9505/6085

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز