فیلمنامه فیلم Uncharted یک بار دیگر نوشته خواهد شد


رسانه کلیک – ظاهرا تغییرات در نفرات سازنده‌ی فیلم Uncharted تمامی ندارد. این بار به گفته سونی، فیلمنامه فیلم Uncharted توسط نویسندگان جدید آن یک بار دیگر نوشته خواهد شد. رفته رفته ترکیب فیلم Uncharted کامل‌تر می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این قرار بود شاون لوی (Shawn Levy) کارگردان فیلم Uncharted باشد […] نوشته فیلمنامه فیلم Uncharted...

رسانه کلیک – ظاهرا تغییرات در نفرات سازنده‌ی فیلم Uncharted تمامی ندارد. این بار به گفته سونی، فیلمنامه فیلم Uncharted توسط نویسندگان جدید آن یک بار دیگر نوشته خواهد شد.

رفته رفته ترکیب فیلم Uncharted کامل‌تر می‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از این قرار بود شاون لوی (Shawn Levy) کارگردان فیلم Uncharted باشد اما چند ماه پیش این کارگردان 50 ساله پروژه ساخت این فیلم را ترک کرد. امروز رسما شرکت سونی اعلام کرد که دن تراختنبرگ (Dan Trachtenberg) کارگردانی فیلم Uncharted را عهده دار خواهد شد. پیش از این هم اعلام شد که تام هالند (Tom Holland) در نقش ناتان دریک جوان، شخصیت اصلی داستان Uncharted، هنرنمایی خواهد کرد؛ لازم به ذکر است که تام هالند در گذشته، با بازی در فیلم‌های Spider-Man (در نقش پیتر پارکر، شخصیت اصلی مرد عنکبوتی) نام خود را در عرصه سینما مطرح کرده است. حالا این بازیگر 22 ساله بریتانیایی می‌تواند با ایفای نقش یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدئویی، محبوبیت و شهرتی بیش از گذشته را برای خود دست و پا کند.

اما فقط سکان کارگردانی فیلم Uncharted نبود که دستخوش تغییراتی شد. فیلمنامه فیلم Uncharted یک بار دیگر توسط نویسندگان متفاوتی به نگارش درآمده است. پیش از این، جو کارنهان (Joe Carnahan) فیلمنامه فیلم Uncharted را نوشته بود. کارنهان، سابقه نویسندگی فیلمنامه فیلم‌های The A-Team و Smokin’ Aces را در کارنامه خود دارد.

بعد از جو کارنهان، نوبت به ریف جادکینز (Rafe Judkins) رسید. این نویسنده گواتمالایی از اوایل سال گذشته میلادی به صلاحدید سونی، شرکت سازنده فیلم Uncharted، به نگارش مجدد فیلمنامه این فیلم، بر اساس فیلمنامه نوشته شده توسط جو کارنهان مشغول شد. هم اکنون هم اعلام شده است که دو نویسنده دیگر تغییراتی در فیلمنامه فیلم Uncharted ایجاد کرده اند. کوین واکر (Kevin Walker) و مارک روزنبرگ (Marc Rosenberg) آخرین کسانی هستند که قلم خود را برای نگارش فیلمنامه فیلم Uncharted استفاده کرده اند. تمامی این اطلاعات، به ادعای سایت Variety بوده و هنوز هیچ وجهه رسمی به خود نگرفته است.

با این وجود، هنوز هیچ جزئیاتی از داستان فیلم Uncharted در دسترس نیست. سایت ورایتی گزارش داده است که داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که ناتان دریک جوان (با بازی تام هالند) برای اولین بار با ویکتور سالیووان (دوست صمیمی ناتان دریک در سری بازی Uncharted که ملقب به سالی بود) ملاقات خواهد کرد. همچنین این وب‌سایت مدعی شده که داستان این فیلم هیچ ارتباطی با بازی Uncharted نخواهد داشت.

فیلمنامه فیلم Uncharted یک بار دیگر نوشته خواهد شد

پیش از تمامی این اتفاقات، جو کارنهان اظهار کرده بود که فیلمنامه‌ای که او برای فیلم Uncharted نوشته است، مورد تایید مدیر سونی پیکچرز واقع شده است. او همچنین گفته بود که نولان نرث (Nolan North) صداپیشه ناتان دریک در سری بازی Uncharted و امی هنیگ (Amy Hennig) کارگردان سه نسخه اول بازی Uncharted حسابی این فیلمنامه را تحسین کرده اند. با این وجود نیل دراکمن (Neil Druckmann) از جانب استودیو ناتی‌داگ (سازنده بازی Uncharted) گفته بود که هیچ کسی در استودیو ناتی‌داگ فیلمنامه فیلم Uncharted را ندیده است. دراکمن گفته بود که با این روند، هیچ ضمانتی مبنی بر موفقیت فیلم Uncharted وجود نخواهد داشت.

اما ظاهرا دیدگاه دراکمن با توجه به تغییرات گسترده سازندگان فیلم Uncharted، تغییر کرده است. او در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی نسبت به انتخاب دن تراختنبرگ به عنوان کارگردان جدید این فیلم واکنش نشان داد. او در رابطه با این مسئله، توییت زیر را به اشتراک گذاشت:

من یکی از جدی‌ترین طرفداران دن (تراختنبرگ) هستم. خیلی هیجان زده ام تا ببینم او با شخصیت ناتان دریک چه خواهد کرد.

واقعیت این است که روند توسعه این فیلم بیش از حد طولانی شده است. کارگردان‌های زیادی توسط سونی برای رهبری این فیلم استخدام شده اند. دیوید اوو. راسل (کارگردان فیلم Silver Linings Playbook و The Fighter)، نیل برگر (کارگردان فیلم Limitless)، ست گوردون (کارگردان فیلم The King Kong) و شاون لوی (کارگردان فیلم Night at the Museum و Stranger Things) کسانی بودند که پیش از دن تراختنبرگ قرار بود کارگردان فیلم Uncharted باشند. به هر حال طبیعی است که این میزان تغییرات، کمی طرفداران آنچارتد را نسبت به سرنوشت این فیلم، نگران کند.

دن تراختنبرگ پیش از این کارگردانی فیلم‌ موفق 10 Cloverfield Lane را در کارنامه خود دارد. او همچنین یک فیلم کوتاه بر اساس بازی معمایی شرکت ولو، یعنی بازی Portal ساخته بود. می‌توان گفت که دن تراختنبرگ آشنایی خوبی به عرصه بازی‌های ویدیویی دارد. حدود یک سال پیش او با نیل دراکمن در یک مصاحبه تلویزیونی در رابطه با ساخت و توسعه بازی‌ها گفت و گو داشت. بنابراین می‌توان امیدوار بود که دن تراختنبرگ درک خوبی از احساسات طرفداران سری بازی Uncharted و شخصیت ناتان دریک داشته باشد.

هنوز هیچ تاریخی برای شروع فیلمبرداری فیلم Uncharted و عرضه آن تعیین نشده است.

لازم به ذکر است که قرار است به زودی، فیلمی بر اساس بازی The Last of Us، دیگر عنوان محبوب استودیو ناتی‌داگ توسط سونی ساخته شود.

Source: Gamespot

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...