یک واحد آلاینده تولید زغال در بهارستان تعطیل شد


یک واحد آلاینده تولید زغال در بهارستان تعطیل شد

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان گفت: یک واحد آلاینده و غیر مجاز تولید زغال فشرده در شهرک صنعتی بهاریه طی گشت و پایش نیروهای این اداره شناسایی و ابلاغ اخطاریه تعطیلی به این واحد صادر شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، شیدا اکار با بیان اینکه با هرگونه فعالیت غیرمجاز آلاینده به ویژه واحدهای تولید زغال در شهرستان برخورد می شود گفت: این واحد آلودگی محیط زیست را فراهم آورده بود.
وی افزود: این اداره کل تاکنون از ادامه فعالیت سه واحد تولید زغال جلوگیری کرده است.
وی ادامه داد: همچنین به سه واحد آلاینده صنعتی که در زمینه تولید قطعات خودرو و کانال های هوا فعالند، جهت لزوم دریافت مجوزهای فعالیت، رعایت استانداردهای زیست محیطی، ارائه خوداظهاری دوره ای و برنامه مدیریت پسماندهای تولیدی اخطاریه هایی به صورت جداگانه صادر شد.

**صدور حکم عامل آلاینده محیط زیست در ملارد
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد از صدور رای محکومیت عامل آلاینده محیط زیست به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست خبر داد و گفت: یک واحد آلاینده که با فعالیت خود درزمینه بسته بندی گوشت و مرغ به دلیل عدم استانداردسازی خروجی فاضلاب باعث ایجاد آلودگی شده بود، مراجع قضایی شهرستان ملارد رای به محکومیت متصدی کارگاه آلاینده و یکسال حبس تعزیری دادند.
شعبان خسروی افزود: بعد از پیگیری های به عمل آمده و صدور اخطاریه های زیست محیطی متعدد و تشکیل پرونده حقوقی، واحد موصوف اقدام به عقد قرارداد جهت احداث سیستم تصفیه فاضلاب کرده است.

**طرح مروجین محیط زیست برای نخستین بار در شهرستان شهریار اجرا می شود
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار گفت: طرح مروجین محیط زیست برای نخستین بار با مشارکت رابطان سلامت مرکز بهداشت این شهرستان اجرایی می شود.
فاطمه برنا گفت: در راستای ارتقای دانش و فرهنگ زیست محیطی عموم، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در نظر دارد بر اساس برنامه های مدون با همکاری مرکز بهداشت شهریار و استفاده از ظرفیت و توانمندی رابطین سلامت مرکز و ثبت مشخصات و نوع همکاری و فعالیت زیست محیطی آنان بعنوان مروجین محیط زیست در حوزه های مربوطه اقدام کند.
وی با اشاره به بازتاب های برگزاری نخستین کار گاه آموزشی- توجیهی با عنوان 'محیط زیست و نقش آن در سلامت انسان' گفت: در این کارگاه که در آستانه روز گرامیداشت هوای پاک در محل سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهریار و با حضور رابطان سلامت مرکز بهداشت شهرستان شهریار و کارشناسان محیط زیست برگزار شد، آموزش مسائلی از جمله محیط زیست و نقش زنان و خانواده ها در حفظ آن، تفکیک زباله، آلودگی هوا و منابع تولید کننده آن، آلودگی آب و نقش مردم در کاهش آن ارائه شد.

**الزام شهرداری ها نسبت به اجرای ماده 28 آیین نامه اجرایی پسماندها
سومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان شهریار که روز گذشته به ریاست معاون فنی فرماندار شهرستان و دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهریار برگزار شد در آن به مسائلی از جمله رفع مشکلات در حوزه پسماند های کشاورزی و ارائه برنامه ای مدون از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان در جهت مدیریت و دفع پسماند های کشاورزی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.
همچنین در این جلسه شهرداری ها نسبت به اجرای ماده 28 آیین نامه اجرایی پسماندها مبنی بر بکارگیری خدمات کارشناسان و متخصصان واجد شرایط در حوزه محیط زیست و بهداشت محیط ، تهیه بانک اطلاعاتی پسماندهای صنعتی، شهری، ساختمانی و ... در سطح شهرستان شهریار، ملزم شدند که کلیه اطلاعات مربوطه را در اختیار اداره محیط زیست شهرستان قرار دهند.
الزام اجرای ملاحظات زیست محیطی و ساماندهی در سکوهای انتقال زباله شهرهای باغستان، شاهدشهر، صبا شهر و فردوسیه از سوی شهرداری های مربوطه از جمله دیگر موضوعات مورد تصویب در این جلسه بود.
تهرام/8138//1348

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین