روسیه: هیچ دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد


روسیه: هیچ دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد

معاون وزیر خارجه روسیه با حمایت از توسعه برنامه موشکی ایران، انتقاد آمریکا و کشور‌های غربی از توسعه موشک‌های بالستیک ایران را بی‌دلیل دانست.

روسیه: هیچ دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اینترفکس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خاجه روسیه با انتقاد از موضع‌گیری آمریکا و کشور‌های غربی درباره برنامه موشکی ایران از حق مشروع ایران برای توسعه برنامه موشکی خود دفاع کرد.

معاون وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه هیچ دلیلی برای انتقاد از توسعه برنامه موشکی ایران وجود ندارد، افزود: با وجود فشار‌ها و تحریم‌های آمریکا تصور آغاز گفتگو درباره برنامه موشکی ایران بسیار مشکل است.

وزارت امور خارجه فرانسه روز جمعه در همراهی با آمریکا و در اظهاراتی مداخله‌جویانه از ایران خواست هر چه سریعتر تمام فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را متوقف کند.

«اگنس وان در مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی با طرح این ادعا که برنامه موشکی ایران همسو با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل نیست، گفت: از ایران می‌خواهیم فوراً فعالیت‌های مرتبط با موشک‌های بالستیک خود را که به منظور حمل تسلیحات هسته‌ای است، متوقف کند!

موضع‌گیری جدید فرانسه علیه برنامه موشکی ایران یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به طرح ایران برای پرتاب ماهواره به فضا ادعا کرد که چنین فعالیت‌هایی ثبات و امنیت بین‌الملل را به خطر می‌اندازد و آمریکا در قبال آن بیکار نخواهد نشست!

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به بیانیه همتای آمریکایی خود در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: پرتاب ماهواره‌بر توسط ایران و آزمایش‌های موشکی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ نیستند. آمریکا مرتکب نقض فاحش همین قطعنامه شده و بنابراین در جایگاهی نیست که کسی را درباره آن موعظه کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟