علیزاده، بی بی سی را به مناظره دعوت کرد


علیزاده، بی بی سی را به مناظره دعوت کرد

علی علیزاده، کارشناس سابق بی بی سی، کارکنان این شبکه را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، شبکه بی بی سی فارسی، به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس، در تیزری تبلیغاتی مدعی شد "همه گروه ها و جناح ها علیه بی بی سی موضع‌گیری می کنند، در نتیجه بی بی سی بی طرف است!"

این ادعا با واکنش علی علیزاده، کارشناس سابق این شبکه مواجه شد و کارکنان این رسانه انگلیسی را به چالش دعوت کرد.

علیزاده در صفحه شخصی خود نوشت: «من، علی علیزاده، این چهل ثانیه ویدیو را به چالش می‌طلبم و هر یک از اعضای تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی که اعلام آمادگی کند را به مناظره فرامیخوانم. هرجای لندن که مورد توافقشان باشد. امکاناتش هم با من. نیازی به پخش تلویزیونی هم نیست. مناظره را از همین اینستاگرام نیمه محدود شده خودم پخش خواهم کرد. پیشتر و‌ بین سالهای هشتاد و هشت و نود و چهار، بی‌بی‌سی فارسی بیشتر از صد بار با من مصاحبه کرده. برای همین تقاضای من برای یک ساعت مناظره جایی در لندن که مورد موافقتشان باشد تقاضای عجیب یا زیاده‌خواهانه‌ای نیست. محل پیشنهادی من برای مناظره: ساختمان ان.یو.جی یا اتحادیه ملی خبرنگاران بریتانیا.»

ویدئوی منتشر شده در صفحه علیزاده

وی در ادامه افزود: «در این ویدیو بی‌بی‌سی فارسی به سیاق و به عادت همه این ده سال مکارانه میگوید: "همه گروه‌ها و جناح‌ها به بی‌بی‌سی حمله میکنند و این نشان میدهد بی‌بی‌سی منصفانه و بیطرفانه قدم برمیدارد" من اما ادعا میکنم بی‌بی‌سی فارسی یک دستگاه پروپاگاندا و یک ماشین تبلیغاتی هوشمند و بخشی از قدرت نرم حکومتی دولت بریتانیا و بخشی از جنگ نرم غرب علیه ایران است. من ادعا میکنم بی‌بی‌سی فارسی با پوشش سریع و حرفه‌ای از مسایل داخلی ایران و با زبانی قابل فهم و جذاب برای طبقه متوسط ایرانی، به آنها این احساس را میدهد که تریبون و صدای این طبقه است. طبقه‌ای که احساس میکند صدایش در رسانه‌های رسمی و دولتی و حکومتی منعکس نمیشود. ادعا میکنم جهت کلی پوشش بی‌بی‌سی فارسی از سیاست بین الملل و مسائل خاورمیانه وحقوق امنیتی و دفاعی و منطقه‌ای ایران «دقیقا» و کلمه به کلمه منطبق بر سیاستهای رسمی دولت بریتانیا و وزارت خارجه این کشور در این مسائل است و بی‌بی‌سی فارسی دقیقا این سیاستها را با تکنیکهای رسانه‌ای زرورق میکند و با زبانی پذیرفتنی به افکار عمومی طبقه متوسط ایران تزریق میکند.»

علیزاده در پایان نوشت: «من ادعا میکنم پوشش سریع و حرفه‌ای بی‌بی‌سی فارسی از مسایل داخلی ایران هم به شدت انتخابی و یکسویه و بازتولید کننده روایتی کلان است که همواره و همه جا بر شکستها و کاستی ها و ناکارآمدیها و فسادهای ایرانیان تمرکز میکند تا از مسایل ایران «استثنایی سازی» کند. ایرانی که در داخل استثنایی است و در منطقه و مسایل بین الملل استثنایی است....اما در وضعیت واقعی موجود، من احساس خطر میکنم که استعماری که در سال پنجاه و هفت با لگد از در بیرون رفت بواسطه همین یک قلم بی‌بی‌سی فارسی از پنجره‌های چشم و گوش و ذهن ما برگشته و از داخل مغزهای بخش وسیعی از ایرانیان را مسخ و از خود-بیگانه میکند. امروز رسانه‌ استعماری دولت فخمیه بریتانیا صراحتا افیون توده‌های تحصیل کرده طبقه متوسط ایرانی است. توده‌هایی که خود را دارای ذهنی نقاد و به روز هم میدانند.»

106

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد