ویژگی حجت الاسلام عاملی تحلیل واقع بینانه از اتفاقات دنیای امروز است


ویژگی حجت الاسلام عاملی تحلیل واقع بینانه از اتفاقات دنیای امروز است

بطحایی با اشاره به ابعاد شخصیتی و فعالیت های حجت الاسلام سیدسعیدرضا عاملی، دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: او از اتفاقات دنیای امروز تحلیل واقع بینانه داشته و نگاه هوشمندی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، مراسم تودیع «محمدرضا مخبر دزفولی» و معارفه حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» به عنوان دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی، عصر امروز با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «غلامعلی حداد عادل» رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی، حجت الاسلام «محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام «محمدحسن اختری» دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت، حجت الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ ها، «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهور، «سید محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش ، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور، «ابوذر ابراهیمی ترکمان» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام «محمدعلی تسخیری»، حجت الاسلام «حمید پارسانیا» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شماری دیگری از مسئولان و روسا و اساتید دانشگاه ها، در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

«سید محمد بطحایی» در این مراسم طی سخنانی با اشاره به مشکلات موجود در شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ویژه دبیر این شورا گفت: از دشوارترین کارهایی که از وظایف ذاتی شورا محسوب می شود، هماهنگی با سازمان ها و نهادهایی است که در مورد یک موضوع مشترک اختلاف نظر دارند، ایجاد هماهنگی برای رسیدن به اتفاق نظر مشترک و جمع بندی در مورد موضوعی است که اختلاف نظر در مورد آ« وجود دارد و این کار دشواری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دکتر مخبر دزفولی، تجربه طولانی در این حوزه داشته و به مباحث مختلف که در حیطه وظایف شورا بود احاطه داشت، اطلاعات او از پیشینه مباحث سبب شد تا از موفق ترین افرادی باشد که به راحتی و با کمترین هزینه و دلخوری به این نقطه و اتفاق نظر میان دستگاه ها برسد.

وی گفت: مخبر دزفولی با حسن خلق و صبوری روی کارها وقت می گذاشت، اگر کسی با رشته تخصصی او در دانشگاه آشنا نباشد و مستمع نظرات او در کمیسیون فرهنگ و آموزش باشد، شاید نتواند تصور کند که مطالعات دانشگاهی او در حوزه های مرتبط با علوم انسانی نیست، با این وجود او در مباحث علوم انسانی جامعیت دارد و یک شیخوخیت میان مدیران دستگاه ها برایش ایجاد شده بود.

بطحایی در ادامه در مورد حجت الاسلام «سید سعیدرضا عاملی» دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اولین بار در روزهای آغازین حضورم در وزارت خانه با ایشان دیدار کردم و طی چند جلسه ای که داشتیم، درباره مسائل مختلف در حوزه فرهنگ و آموزش و پرورش صحبت کردیم و من در همان جلسات بود که نگاه تیزبینانه و هوشمندانه او را در فرآیند انجام امور وضوح دریافتم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حجت الاسلام عاملی با وجود بضاعت و توان علمی بالا، چنان فروتنانه رفتار می کند که چهره ای محبوب در میان افراد دارد، بارزترین نکته مدیریتی او این است که رفتار مدیریتی اش مبتنی بر روابط انسانی است. همچنین از مهمترین ویژگی های او تحلیل واقع بینانه از اتفاقات دنیای امروز است. امروز فرهنگ ما مورد هجمه است و من برای او در این سنگر خطیر آرزوی موفقیت دارم.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج