نیسان تلاش داشته کلاس خودرویی جدیدی را اختراع کند و البته نام آن را نیز “سدان اسپورت مرتفع” گذاشتهاند. ژاپنیها این کار را با معرفی کانسپت IMs در نمایشگاه دیترویت 2019 انجام دادهاند. ایدهی کار ترکیب ارتفاع بیشتر یک کراس اوور با فرم مرسوم چهار درب در کانسپتی الکتریکی بوده است.
به منظور تزریق حس اسپورت بودن به این کانسپت، نیسان از پیشرانهی الکتریکی در اکسلهای جلو و عقب استفاده کرده و قدرت آن را به 483 اسب بخار و گشتاورش را به 800 نیوتون متر رسانده است. یک باتری 115 کیلووات ساعتی نیز محدوده حرکتی تخمینی 612 کیلومتری را تأمین میکند. رانندگان میتوانند از بین حالتهای رانندگی کاملاً خودکار یا استاندارد یکی را انتخاب نمایند.
فرم ظاهری IMs آیندهنگرانه و در عین حال آشنا میباشد. طراحی کلی خودرو دارای سطوح سپر مانند بوده اما لایههایی از آن خطوط نرم را ایجاد کردهاند. در نمای جلو خبری از جلوپنجره سنتی محصولات کنونی نیست اما نیسان همچنان به فرمت V شکل خود وفادار بوده است. سقف خودرو کاملاً خمیده به نظر میرسد و همانند اکثر محصولات مفهومی از دربهای متفاوت برای ایجاد ظاهری فوقالعاده و نمایش هرچه بیشتر کابین استفاده شده است. در نمای عقب هم نواری نازک از چراغهای LED خودنمایی میکنند.
نیسان در کابین تلاش داشته از هنر بدون زمان ژاپنی استفاده کنند. پوشش پارچهای تیره روی صندلیها و سطوح طلاییرنگ روی داشبورد و پانل دربها ترکیب دلنشینی را ایجاد کردهاند. البته طراحی سه ردیفه ی صندلیها کمی عجیب بوده و در جلو نیز صندلی کاپیتانی بزرگ دیده میشود. چندین صفحهنمایش نیز در جلوی دید سرنشینان قرار دارند. زمان استفاده از حالت رانندگی خودکار، غربیلک فرمان جمع شده و راننده میتواند زمان خود را صرف گفتوگو با سرنشینان بکند.