عبودیت خداوند مستلزم یادگیری احکام شرعی است


عبودیت خداوند مستلزم یادگیری احکام شرعی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اگر علم دین توسط انسان آموخته شود، مسیر بندگی نیز هموار می‌شود و انتخاب مسیر بندگی مستلزم یادگیری امور دینی است.

عبودیت خداوند مستلزم یادگیری احکام شرعی است

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام وحید‌پور شامگاه دوشنبه، 24 دی‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) ضمن تأکید بر یادگیری احکام دینی توسط اقشار مختلف جامعه، گفت: فهم درست احکام دینی و یادگیری مسائل شرعی واجب و حرام در امور روزمره زندگی و معاملات، انسان را از تحیر و سرگردانی و افتادن در مسیر گمراهی نجات می‌دهد.
وی افزود: کاسبی که احکام معاملات را نداند به‌طورقطع و یقین به دام ربا و نزول و مکاسب حرام خواهد افتاد و در روز قیامت تا زمانی که پاسخ ندهد ثروت و سرمایه مالی خود را از کجا و به چه طریقی به دست آورده و در چه مسیری هزینه کرده است، رهایی نمی‌باید.
سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: بسیاری از رفتار هنرپیشه‌ها، هنرمندان و حتی محتوای فیلم‌نامه‌ها غیر دینی هستند و نشان‌دهنده این است که این افراد درد دین ندارند و اصلاً آشنا به مسائل و احکام دینی نیستند.
حجت‌الاسلام وحیدپور تأکید کرد: مسیر درست بندگی و عبودیت واقعی در سایه یاد گرفتن احکام دین صورت می‌گیرد و کسی که واجبات و محرمات را نداند به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند در مسیر بندگی قدم بگذارد.
وی یادآور شد: انسان جاهل و ناآگاه به امور دینی نمی‌تواند بنده خوبی برای خداوند باشد چراکه مهم‌ترین شرط بندگی، ترک محرمات و نواهی و امتثال اوامر و فرائض الهی است.
استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر علم دین توسط انسان آموخته شود، مسیر بندگی نیز هموار می‌شود و انتخاب مسیر بندگی مستلزم یادگیری امور دینی است.
حجت‌الاسلام وحید‌پور در ادامه گفت: گستردگی ربا، نزول، کسب حرام، معاملات غیر شرعی و… همگی به خاطر عدم فهم دین و احکام شرعی معاملات است در حالی‌ که افرادی که احکام را یاد گرفته‌اند به‌جای اینکه به سمت ربا بروند، به سمت مضاربه روی آورده‌اند و معاملات شرعی انجام می‌دهند.
وی افزود: نتیجه ربا و مضاربه دقیقاً تقابل حرام و حلال است، در حالی‌ که در هر دو به‌ظاهر معامله‌ای صورت می‌گیرد اما ربا حرام و مضاربه حلال است، ندانستن بعضی از احکام دینی انسان را به سمت کسب حرام می‌کشاند.
سخنران حرم بانوی کرامت در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد زوج‌های جوان قبل از اینکه به عقد یکدیگر دربیایند؛ همان‌طور که گواهی آزمایش و… برای محضر ازدواج می‌گیرند، گواهی یادگیری احکام ازدواج و مسائل شرعی ازدواج را نیز یاد بگیرند تا در زندگی زناشویی خود دچار مشکل نشوند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت