زاگرب میزبان همایش« جوامع مسلمان در اروپای شرقی»


زاگرب میزبان همایش« جوامع مسلمان در اروپای شرقی»

همایش منطقه ای «جوامع مسلمان در اروپای شرقی» امروز با حضور نمایندگان و شخصیت های کشورهای اروپای شرقی در زاگرب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الاتحاد، شواری جهانی جوامع مسلمان به ریاست «دکتر علی النعیمی» با همکاری مرکز اسلامی کرواسی، همایش «جوامع مسلمان در اروپای شرقی.. حقوق و وظایف» را از امروز(سه شنبه 25 دی 1397) در مرکز فرهنگی اسلامی در زاگرب آغاز کرد و این همایش تا فردا (چهارشنبه 26 دی 1397) ادامه دارد.

در این همایش عملی اتحادیه ها و موسسه های اسلامی از بیش از25 کشور جهان از جمله، کرواسی، بوسنی هرزگوین، اسلوانی، مقدونیه، کوزوو، صربستان، مونته نگرو، چک، لهستان، بلغارستان، استونی، رومانی، اکراین، لیتوانی، اسلواکی، آلبانی، مجارستان و یونان و بیش از یکصد شخصیت متخصص و کارشناس شرکت کردند.

این همایش برای تحقق اهداف متعدد از جمله ارایه الگوی کرواتی در برپایی ارتباط دین با دولت و جامعه، فعالیت برای تشویق گفتگو و زندگی مشترک، حفاظت از فرزندان مسلمانان از جریان های افراطی و خشونت طلب، ارایه نقش مراکز اسلامی در تحقق امنیت روحی به مسلمانان و دوستی ملی با سایر گروههای جامعه تلاش می کند.

این همایش پیرامون محورهای توسعه روابط بین دین و دولت در اروپا«بررسی تطبیقی»، گفتگوی فرهنگی بین مسلمانان و مسیحیان« تظاهر یا واقعیت؟»، راهبرد مقابله با پدیده های اسلام هراسی و تندروی دینی، مراکز فرهنگی اسلامی و عملیات جذب مسلمانان در جوامع اروپایی و تحقق امنیت جامعه و هماهنگی ملی در جریان است.

گفتنی است، مقر شورای جهانی جوامع مسلمان در ابوظبی است و متشکل از 600 عضو است و دبیرخانه این شورای 17 عضو دارد . هدف این شوای ارتقای نقش جوامع اسلامی و تصحیح چهره اسلام و جوامع اسلامی است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟