سفراحتمالی «محمود عباس» به دمشق


سفراحتمالی «محمود عباس» به دمشق

یکی ازرهبران جنبش حماس از سفر «محمود عباس» در آینده نزدیک به دمشق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عزام الاحمد» از رهبران جنبش فتح در حاشیه افتتاح دفتر رادیو و تلویزیون فلسطین در دمشق به روزنامه «الوطن» گفت: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به زودی به دمشق سفر خواهد کرد و سفر امروز به دمشق علنی بوده و مخفی نیست.

وی افزود: کسانی چند روز پیش سفرهای غیر علنی را داشته اند. سفر محمود عباس نیز در اینده نزدیک خواهد بود.

الاحمد گفت: وضعیت سوریه درحال بهبود است و گزینه های آن هنوز مشخص است و جهت آن به سمت فلسطین است.

این رهبر جنبش فتح با اشاره به افتتاح دفتر رادیو و تلویزیون فلسطین در دمشق، گفت: تلویزیون فلسطین، صدای فلسطین در سوریه و صدای سوریه در فلسطین و صدای امت عرب خواهد بود.

در همین حال، «احمد عساف» رئیس سازمان رادیو و تلویزیون فلسطین گفت: تلویزیون فلسطین پلی ارتباطی بین ملت فلسطین داخل و خارج است.

عساف افزود: رسانه فلسطین در شکستن همه موانع و مرزهایی که رژیم صهیونیستی برای ایجاد آن تلاش کرد، موفق شد. امروز این رسانه به عنوان حلقه اتصال بین فلسطینی هاست و به منظور اتحاد تلاش های فلسطین برای پایان دادن به اشغالگری فلسطین فعالیت می کند.

وی درباره نقش مهم رسانه فلسطین برای منافع ملی آن، گقت: به گردن ماست که صدای فلسطین را به جهان برسانیم و جهان را به سمت فلسطین بکشانیم؛ به همین دلیل طبیعی است که در دمشق دفتر احداث کنیم و این دفتر پلی برای ارتباط دو کشور است.

گفتنی است، اتحادیه عرب عضویت سوریه در نوامبر 2011 میلادی را به علت جنگ داخلی این کشور لغو کرد. تعدادی از کشورهای سفارت خود را در این کشور بستند، حال با گذشت هشت سال بسیاری از کشورهای عربی درحال رایزنی با سوریه برای برقرار ارتباط هستند و برخی کشورهای عربی همچون امارات، بحرین سفارت های خود را در این بازکردند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا