طرح «بحث بزرگ» ماکرون به طور رسمی آغاز شد


طرح «بحث بزرگ» ماکرون به طور رسمی آغاز شد

رئیس جمهوری فرانسه طرح «بحث بزرگ» را به طور رسمی در تلاش برای فرونشاندن آتش جنبش جلیقه زردها در پی چندین هفته اعتراض ضد دولتی،آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آسوشیتدپرس»،رئیس جمهوری فرانسه طرح «بحث بزرگ» را به طور رسمی در تلاش برای فرونشاندن آتش جنبش جلیقه زردها در پی چندین هفته اعتراض ضد دولتی،آغاز کرده است.

«امانوئل ماکرون» ،امروز (سه شنبه 25 دی) به یکی از شهرهای کوچک در منطقه «نرماندی» رفت تا در آنجا با حدود 600 شهردار و مقامات محلی دیدار و گفتگو کند.

برخی از گروه های جلیقه زردها خواستار برگزاری تظاهرات در جریان این بازدید شدند.

ماکرون در هفته جاری موضوع «نامه به فرانسه» را مطرح کرد تا مردم را تشویق به بیان دیدگاه هایشان در مورد سری مسائل سیاسی و اقتصادی در جریان طره سه ماهه «بحث بزرگ» کند.

در جریان دیدارهای محلی در نرماندی،مشورت هایی درباره این موضوه انجام خواهد شد.

این بحث بر روی مالیات ها،خدمات عمومی،تغییرات آب و هوایی و دموکراسی متمرکز خواهد بود.

رئیس جمهوری فرانسه که محبوبیتش در پایان سال گذشته به پایان ترین حد خود رسید امیدوار است که این فرآیند منجر به فرونشاندن خشمی شود که از سیاست های اقتصادی او به وجود آمده است.

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه،حدود 84 هزار فرانسوی در نهمین دوره تظاهرات ضد دولتی در پایان هفته گذشته به خیابان ها آمدند.

تظاهرات جلیقه زدها که در ماه نوامبر در اعتراض به افزایش مالیات بر سوخت آغاز شد گسترده تر شد و مردم خواستار تغییرات گسترده تری در اقتصاد فرانسه برای کمک به کارگران شدند.

یکی از تقاضاهای اصلی جلیقه زردها،استعفای «امانوئل ماکرون» است که رئیس جمهوری ثروتمندان لقب گرفته است.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی