« اردن» تکمیل کننده نقش «سوئد» در مذاکرات یمن


« اردن» تکمیل کننده نقش «سوئد» در مذاکرات یمن

وزارت امور خارجه اردن از موافقت این کشور برای برگزاری مذاکرات یمنی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خیلج آنلاین، « سفیان القضاة» سخنگوی وزارت امور خارجه اردن امروز(سه شنبه 25 دی 1397) در بیانیه ای اعلام کرد: این وزارتخانه با درخواست ارایه شده «مارتین گریفیت» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در یمن مبنی بر میزبانی دور دوم مذاکرات طرف های درگیر در یمن درباره تبادل اسیران و بازداشت شدگان موافقت کرد.

القضاة گفت: نمایندگان دولت متسعفی یمن و جماعت انصارالله نشستی را برای بررسی بندهای توافقنامه استکهلم در سوئد درباره تبادل اسیران و بازداشت شدگان در امان برگزار می کنند.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن روز پنجشنبه در دیدار با همتای یمنی خود «خالد الیمانی» در امان اعلام کرد: کشورش درخواست نماینده ویژه یکم را برای برگزاری نشست در این کشور دریافت کرده است.

گریفیت دربرابر شورای امنیت اعلام کرده بود که قصد دارد تا نشست آتی برای تبادل اسیران هفته آینده در امان برگزار شود.

این مذاکرات فرصتی برای رسیدن به تدوین توافقنامه ای به منظور پایان رساندن جنگ مستمر در یمن به شمار می آید که از سال 2014 میلادی آغاز شده است.

نخستین دور مذاکرات یمنی در سوئد در ماه دسامبر گذشته با نظارت سازمان ملل متحد به پایان رسید و دو طرف برای آتش در شهر الحدیده در غرب یمن و خروج نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان و نیروهای انصارالله از این شهر توافق کردند.

این توافقنامه، نخستین دستاورد مهم برای تلاش های صلح در طول پنج سال آتی است و بخشی از اقدامات برای اعتمادسازی با هدف مقدمه چینی برای آتش بس کامل و تدوین چارچوب مذاکرات سیاسی است.

الحدیده مهمترین نقطه مذاکرات بین دو طرف یمنی در سوئد بود؛ در این شهر توافقنامه آتش بس از 18 دسامبر 2018 اجرایی شد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش