نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند


نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند

خویی زاده گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان برنامه چهل شب و چهل خاطره را به منظور آشنایی بیشتر نسل جوان با جنایت‌های رژیم طاغوت، در ایام دهه فجر برگزار می‌کنند.

خبرگزاری شبستان، مسجد و کانون‌های مساجد: دشمنان دین با درک نقش مساجد در پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی ایران، سال‌های زیادی است که به دنبال تضعیف نقش این خانه‌های خدا هستند و از انجام هیچ طرح و برنامه ای برای تحقق اهداف خود در این زمینه چشم پوشی نمی کنند.

مسئولان فرهنگی کشور با درک درست از این واقعیت، کارگروهی ویژه برای تقویت نقش مساجد در بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و برگزاری جشن های دهه فجر، راه‌اندازی کرده‌اند که مسئولیت آن با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است.

کمیته‌های استانی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که مسئولیت آنها با دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری است همه ساله برنامه های متنوعی برای گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می کنند که در این زمینه با دستگاه های مختلفی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری ها همکاری خوبی دارند.

خبرنگار ما در این زمینه گفت‌و‌گویی با مسئولان دبیرخانه های استانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشته است که در ادامه مشروح گفت‌و‌گو با «مجید خویی زاده» عهده دار وظایف سرپرستی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان داشته که مشروح آن در ادامه می‌آید.

نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند

شبستان- مهم‌ترین رویکرد دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی چیست؟

هدف اصلی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران طی 40 سالگی که از عمر آن می گذرد، است.

شبستان- ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در برگزاری برنامه های بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، توجهی ویژه به سرود دارد، برنامه شما در این زمینه چیست؟

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور امسال اجرای همزمان گروه های سرود در سراسر کشور در ایام الله دهه فجر به ویژه در ساعت ورود امام خمینی(ره) به ایران، در سال 1357 را برنامه ریزی کرده است.

شبستان- سهم دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان و کانون‌های مسجدی در این استان در اجرای همزمان این گروه های سرود چقدر است؟

گروه سرودی شامل 600 نفر از اعضای فعال گروه های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان، در مصلی مرکز استان کرمان، اجرا خواهند داشت.

شبستان- آیا برنامه برای بیان خاطرات مبارزان دوران انقلاب از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در ایام الله دهه فجر برنامه ریزی شده است؟

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همه ساله از وجود مبارزان دوران انقلاب اسلامی برای خاطراتشان و همچنین آشنایی بیشتر نسل جوان با جنایت های رژیم طاغوت، استفاده می کند و امسال این برنامه در قالب «نشست چهل شب و چهل خاطره» توسط کانون‌های فرهنگی هنری در تعدادی از مساجد جنوب کرمان برگزار می شود.

شبستان- قرآن، کتاب انقلاب اسلامی است چه برنامه ای برای انس بیشتر مردم با کلام الله مجید ایام الله دهه فجر دارید؟

همانطور که گفتید قرآن کریم، کتاب و راهنمای مبارزان و مجاهدان در مبارزه با نظام وابسته شاهنشاهی بود و امروزه نیز راهگشای ما است. از این رو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان همه ساله ویژه برنامه ای در این زمینه به منظور گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دارند که برگزاری «چهل محفل انس با قرآن» یکی از مهم ترین برنامه های ما در این زمینه است.

شبستان- امسال روزهای مبارک دهه فجر با ایام سوگواری شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا(س) همزمان شده است، چه برنامه ای برای استفاده بهینه از این تلاقی زمانی دارید؟

رعایت حجاب و عفاف اسلامی یکی از ارزش های انقلاب اسلامی است از اینرو کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان، «ایستگاه دستاوردهای انقلاب با موضوع عفاف و حجاب» را در برخی از مساجد این منطقه از کشور و همچنین در مسیر راهپیمایی روز 22 بهمن برپا می کنند.

نشست‌های «چهل شب و چهل خاطره» برگزار می‌شوند397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها