بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!


بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!

HTC Desire 12s یک میان رده‌ی جدید از کمپانی HTC می باشد که برای رقابت در بازار budget phone ها وارد کارزار شده است. با بررسی HTC Desire 12s با نت نوشت همراه باشید. نوشته بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند! اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!

HTC Desire 12s یک میان رده‌ی جدید از کمپانی HTC می باشد که برای رقابت در بازار budget phone ها وارد کارزار شده است. با بررسی HTC Desire 12s با نت نوشت همراه باشید.

0

HTC Desire 12s که در روز ۱۷ دسامبر ۲۰۱۸ در کشور تایوان معرفی شد، یک میان رده‌ی جدید از کمپانی HTC می‌باشد که برای رقابت در بازار budget phone‌ها وارد کارزار شده است. شاید HTC به این امید است که شبکه اتصال ۵G و تکنولوژی بلاک چین در آینده‌ی نزدیک، تراز مالی کمپانی را به حد مطلوبی برسانند و تا آن موقع، دوست دارد تا به نحوی همچنان خود را در بازی نگه دارد! و به همین دلیل است که اکنون با اسمارت فون از یاد بردنی HTC Desire 12s سر و کار داریم! در ادامه با بررسی HTC Desire 12s با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی Honor 8X ؛ زیبا، قدرتمند و ارزان قیمت

بررسی HTC Desire 12s

طراحی

بررسی HTC Desire 12s را با طراحی آن آغاز می‌کنیم. این گوشی با طراحی بدنه سرامیکی خودنمایی می‌کند. ابعاد HTC Desire 12s برابر با ۱۵۴٫۲*۷۲٫۷*۸٫۳ میلی متر می‌باشد و وزن آن فقط ۱۵۰ گرم است. Desire 12s در سه رنگ مشکی، قرمز و نقره ای عرضه می‌شود که رنگ قرمز آن اسپرت تر از دو رنگ دیگر است.

بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!

بررسی HTC Desire 12s

همان طور که از شکل پیداست، گوشه های بدنه‌ی HTC Desire 12s به صورت کاملا گرد و بدون لبه طراحی شده تا در دست گرفتن گوشی آسان تر شود. بر روی قاب پشتی، حسگر اثر انگشت در وسط و لنز دوربین به همراه یک فلش LED در بالا دیده می‌شوند. جالب است که با توجه به ضخامت زیاد گوشی (۸٫۳ میلی متر)، باز هم لنز دوربین کمی از سطح قاب بیرون زده است. HTC قاب پشتی گوشی را به صورت دو رنگ طراحی کرده است، به طوری که رنگ قسمت پایین قاب به صورت راه‌راه می‌باشد. اگر طراحی رنگ جدید و شیب دار (gradient) برندهایی مثل آنر و هواوی را دیده باشید، قطعا این بدنه‌ی دو رنگ HTC Desire 12s برای شما جذابیتی نخواهد داشت. ضمن اینکه به طور کلی تقارن زیادی در طراحی این گوشی به چشم نمی خورد.

بیشتر بخوانید: بررسی +HTC U12 ؛ دوربین سلفی دوگانه، لبه‌های حساس به فشار و بدنه پشتی نیمه شفاف

بیشتر بخوانید: بررسی HTC 10 ؛ پرچمدار تازه وارد تایوانی

بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!

نمایشگر این گوشی کیفیت نسبتا خوبی دارد، اما حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش کمی بزرگ می‌باشند

دوربین

بررسی HTC Desire 12s را با نقد دوربین آن ادامه می‌دهیم. به طور کلی هیچ سورپرایز و ویژگی جدیدی در مشخصات این گوشی مشاهده نمی شود و دوربین هم از این امر مستثنی نیست. دوربین اصلی از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/2.0 و ویژگی PDAF تشکیل شده است. دوربین سلفی هم یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی f/2.2 می‌باشد. هر دو دوربین عقب و جلو قادر به ضبط ویدیوهای ۱۰۸۰P در سرعت ۳۰fps می‌باشند.

بیشتر بخوانید: بررسی OnePlus 6T : ابرقدرتی دوست داشتنی از وان پلاس

بررسی HTC Desire 12s : تایوانی ها از رقابت باز مانده اند!

ظاهر عجیب دوربین بر روی قاب پشتی

به غیر از ظاهر عجیب و نه چندان زیبای دوربین بر روی قاب پشتی، عملکرد این دوربین هم متوسط می‌باشد. هر چند در هنگام روز و نور کافی، تصاویر ثبت شده با دوربین HTC Desire 12s نسبتا خوب هستند، اما مثل دیگر میان رده های در این رنج قیمتی در دنیا، کیفیت تصاویر در هنگام شب و در محیط های کم نور کاهش می‌یابد. از ویژگی های این دوربین می‌توان به geo-tagging، فوکوس اتوماتیک، فوکوس لمسی، پاناروما، HDR، تشخیص چهره، self timer، حالت صحنه، watermark و غیره نام برد.

بیشتر بخوانید: بررسی OnePlus 6 : هر آنچه که یک اسمارت فون ۲۰۱۸ باید داشته باشد!

نرم افزار و سخت افزار

HTC Desire 12s از پردازنده ۸ هسته ای Snapdragon 435 با تکنولوژی پردازش ۲۸ نانومتری استفاده می‌کند. عملکرد این پردازنده عالی نیست، اما در انجام کارهای روزمره به خوبی از پس انجام وظایف خود بر می‌آید. واحد پردازش گرافیکی این دستگاه هم Adreno 505 با تکنولوژی ۱۴ نانومتری و با سرعت هسته‌ی ۴۵۰MHz می‌باشد که شما می‌توانید بازی های جدیدی مثل Shadow Fight 3 و Arena of Valor را به خوبی با آن اجرا کنید. البته با HTC Desire 12s نمی توان بازی های حجیم و با گرافیک بالایی مثل PUBG را به خوبی اجرا کرد.

Desire 12s در دو مدل با ۳ گیگ حافظه RAM و ۳۲ گیگ حافظه داخلی و یا ۴ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی عرضه می‌شود. این گوشی دو سیمکارته بوده و علاوه بر این، دارای اسلات جداگانه ای برای کارت حافظه جانبی microSD (تا ظرفیت ۵۱۲ گیگ) می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بررسی Huawei P Smart 2019 : ویژگی های زیاد با قیمتی پایین

به بررسی HTC Desire 12s از نظر نرم افزار می‌رسیم. این گوشی از نسخه اندروید ۸٫۱ اوریو با رابط کاربری HTC Sense UI استفاده می‌کند. فعلا خبری از آپدیت اندروید ۹ برای HTC Desire 12s نیست.

باتری و دیگر ویژگی ها

HTC Desire 12s از یک باتری لیتیوم پلیمری ۳۰۷۵ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند که طبق انتظار، از تکنولوژی شارژ سریع و شارژ وایرلس بی بهره می‌باشد. مثل دیگر قسمت ها، عملکرد و طول عمر باتری این گوشی هم به طور کلی متوسط ارزیابی می‌شود.

از دیگر ویژگی های HTC Desire 12s می‌توان به بلوتوث ۴٫۲ و Wi-Fi 802.11 b/g/n و GPS و A-GPS و GLONASS و جک ۳٫۵ میلی متری هدفون و پورت micro USB 2.0 اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون XS ، تازه وارد جدید؛ بروزرسانی به روش اپل

بررسی HTC Desire 12s : سخن آخر

به پایان بررسی HTC Desire 12s می‌رسیم. این گوشی نزدیک به ۲۰۰ دلار قیمت دارد و البته هنوز به بازار کشورمان وارد نشده است. همان طور که در قسمت های مختلف این مطلب گفتیم، HTC Desire 12s اسمارت فون چشمگیری برای سال ۲۰۱۹ نیست و به زودی نام آن از یاد مردم خواهد رفت، هر چند که نمی توان این گوشی را یک دستگاه “ضعیف” با عیب های فراوان نامید. اما در این رنج قیمتی، می‌توان جایگزین های بسیار بهتری برای HTC Desire 12s از برندهایی مثل آنر، شیائومی، هواوی و سامسونگ پیدا کرد. به طور کلی، اگر به دنبال خرید اسمارت فونی با قیمت حدود ۲۰۰ دلار می‌باشید، بهتر است تا مطالب بررسی Galaxy J6 Plus و Huawei Y9 و Huawei Y7 Prime و Galaxy A6 2018 و Mi A2 Lite را از نت نوشت مطالعه بفرمایید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر