چگونه با جیمیل Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )


چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )

چگونه با جیمیل کار کنیم و یا آموزش جیمیل gmail به قسمت دوم و پایانی خود رسیده است. در این قسمت در ادامه مقاله قبل آموزش تصویری امکانات و کار با جیمیل را به پایان می رسانیم. شما کاربران چنانچه قسمت اول را مطالعه نکرده اید در لینک زیر ابتدا مقاله زیر و ابتدایی را مطالعه و یپی به سراغ این مقاله بیایید. با ما همراه باشید. آموزش کار با جیمیل (...

چگونه با جیمیل کار کنیم و یا آموزش جیمیل gmail به قسمت دوم و پایانی خود رسیده است. در این قسمت در ادامه مقاله قبل آموزش تصویری امکانات و کار با جیمیل را به پایان می رسانیم. شما کاربران چنانچه قسمت اول را مطالعه نکرده اید در لینک زیر ابتدا مقاله زیر و ابتدایی را مطالعه و یپی به سراغ این مقاله بیایید. با ما همراه باشید.

آموزش کار با جیمیل ( آموزش جامع و تصویری + 30 نکته و ترفند) قسمت اول

استفاده از برچسب‌ها در جیمیل

1

به یاد داشته باشید: سیستم‌های برچسب همیشه می‌توانند در حال تحول باشند. من دوست دارم هر وقت یک پروژه بزرگ را شروع می‌کنم، یک برچسب جدید به این فهرست اضافه کنم. تجربه کنید و یک استراتژی پیدا کنید که با جریان کار شما سازگاری داشته باشد پس از آن آزاد باشید و آن را تغییر دهید.

شیوه به کار بردن هشتک ها برای برچسب‌گذاری خیلی عمیق

چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )
3
Use this Zap Create Trello cards from new Gmail emails

Use this Zap

Create Asana Tasks from Emails in Gmail

Use this Zap

جستجوی پیشرفته و فیلترهای اصلی در جیمیل

دسترسی به جستجوی پیشرفته جیمیل

چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )
فهرست کاملی از اپراتورهای جستجوی جیمیل را در این فروم فراهم می‌کند، اما در اینجا چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را که باید به طور حتم حفظ کنید می‌آوریم:

Label برچسب در جیمیل: برچسب‌ها یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای مرتب‌سازی صندوق ورودی هستند و این جستار به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت پیام‌ها را با برچسب خاص پیدا کنید. به خودی خود، این خیلی بهتر از انتخاب یک برچسب نیست، اما می‌توانید جستجوی فرستنده یا موضوع را بهتر کنید.

Is:unread در جیمیل – شما می‌توانید از عملگر is: در توابع بسیاری از اپراتورهای مختلف مانند starred ، read و important استفاده کنید. به عنوان مثال، is:unread همه ایمیل‌های خوانده نشده‌تان را به شما نشان می‌دهد.

Has:attachment در جیمیل سرجیو که همکارتان است قسم می‌خورد که گزارش مشارکت عمومی را هفته گذشته برای شما فرستاده‌است – با استفاده از Has:attachment به سرعت آن را پیدا کنید. این عملگر هر ایمیلی که پیوست دارد را نشان می‌دهد؛ بعد این جستار را توسط from: [email protected] برای دیدن ایمیل‌هایی که سرجیو فرستاده، دقیق‌تر کنید. و اگر سرجیو ایمیل‌های زیادی برای شما ارسال کرده است، می‌توانید با جستجو برای یک محدوده تاریخی که تنها شامل ۱۰ روز گذشته‌است، دقیق‌تر جستجو کنید.

تنظیم خودکار با فیلترهای جیمیل

فیلترها در Gmail

چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )

برای مثال من یک دسته‌ ایمیل از مریم درباره پست‌های وبلاگ Zapier دریافت می‌کنم. من می‌توانم همه آن‌ها را با جستجوی from:[email protected] در جیمیل پیدا کنم، و سپس با کلیک بر روی “Create filter” ، می‌توانم به طور خودکار یک برچسب “Freelancing” به ایمیل‌های مریم، هر زمانی که او به من ایمیل می‌زند، اضافه کنم.

چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )

راه‌های بیشتری وجود دارند که می‌توانید از فیلتر برای سازماندهی ایمیل خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که ایمیل‌هایی که از اعضای خانواده می‌گیرید توجه ویژه‌ای می‌شوند، یک فیلتر ایجاد کنید که به هر ایمیلی از مادر یا پدر یک ستاره اضافه ‌کند. اگر حساب بانکی شما ایمیل‌هایش را فقط به یک آدرس ایمیل ارسال می‌کند، از یک فیلتر from: استفاده کنید تا به طور خودکار هر گونه اظهارات و هشدار را به ایمیل دیگرتان ارسال کند. اگر در یک خبرنامه عضو هستید، اما فقط علاقمند به یک موضوع خاص مانند «اپل» هستید، یک فیلتر ایجاد کنید که ایمیل‌هایی که فرستنده‌شان خبرنامه است را تنها زمانی که حاوی کلمه «اپل» است، نشان دهد. شما می‌توانید تنظیم کنید که هر گونه خبرنامه بدون کلمه اپل به طور خودکار آرشیو شود یا حذف شود. اگر می‌خواهید از دردسر آن سابسکرایب کردن یک فهرست ایمیل عبور کنید و یا می‌خواهید یک رکورد از ایمیل را از یک آدرس مشخص نگهداری کنید، یک فیلتر مشخص کنید که همه ایمیل‌های ارسال‌شده از یک فرستنده خاص را بایگانی می‌کند.

از همه مهمتر، فراتر از همه روش‌های مختلفی که در مراحل بالا برای فیلتر کردن خودکار جیمیل استفاده کردید، یک ترفند بزرگ دیگر هم وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند که از فیلترهای جیمیل خود بهره ببرید.

از تغییرات آدرس جیمیل به منظور فیلتر انحصاری استفاده کنید

هاو کن یو بدانید که جیمیل در واقع نقطه‌هایی که به آدرس ایمیلتان وارد می‌شوند را نادیده می‌گیرد و هر چیزی که بعد از یک نشانه مثبت قرار می‌گیرد را قطع می‌کند. بنابراین اگر من ایمیلی به [email protected] فرستادم، به جای آن به [email protected] تحویل داده خواهدشد.

نشانه‌ی + نیز به همین ترتیب است: اگر من یک ایمیل برای [email protected] بفرستم، ایمیل به [email protected] ارسال می‌شود.

صدها مورد استفاده ارزشمند برای تعداد نامحدود آدرس‌های ایمیل وجود دارد که Gmail به شما می‌دهد، اما یکی از موارد مورد علاقه من استفاده از “faux Gmail” است که به طور خودکار ایمیل‌های ناخواسته را بایگانی می‌کند.

برای مثال یک سایت به شما نیاز دارد که خبرنامه روزانه آن‌ها را اشتراک بگذارید تا از خدمات آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید به سادگی آدرس [email protected] را ارائه دهید، سپس یک فیلتر ایجاد کنید که به دنبال آن باشد: [email protected] و به طور خودکار هر کدام از ایمیل‌های دریافتی را بایگانی کند.

همچنین می‌توانید از این استراتژی برای فروشگاه‌های لباس که آدرس ایمیلتان را در محل ثبت برای تخفیف درخواست می‌کنند، استفاده کنید. آدرس را با یک نقطه‌ی اضافه، مانند [email protected] به آن‌ها بدهید، و دوباره یک فیلتر ایجاد کنید که ایمیل‌ها را در آن نشانی آرشیو کند. با این مزیت می‌توانید ایمیل های آن فروشگاه را بدون اینکه فضای اینباکس شما را شلوغ کند، دریافت کنید. به این ترتیب، اگر یک جفت دستکش جدید بخرم، باز هم می‌توانم در آرشیو جیمیل دنبال کوپن تخفیف خود بگردم.

ار اپراتورهای دسته جمعی، برای برچسب فوری زدن به ایمیل‌ها استفاده کنید

بیایید تصور کنیم که کسب‌وکار شما وابسته به فریلنسرهاست و شما در پایان هر ماه چندین صورت‌حساب دریافت می‌کنید. با استفاده از چک باکس‌های کوچک در سمت چپ هر ایمیل، می‌توانید به سرعت این فاکتورها را عملیاتی کنید.

با جستجوی کلمه فاکتور شروع کنید، که باید بیشتر ایمیل‌هایی را که می‌خواهید هدف قرار دهید نشان دهد. جعبه سمت چپ هر ایمیلی که نیاز به برچسب دارد را تیک بزنید. اگر می‌خواهید هر ایمیلی را در این جستجوی اولیه انتخاب کنید، تیک “master checkbox” را در زیر جعبه جستجو بزنید. زمانی که این کار را انجام دهید، یک پنجره باز می‌شود که از شما می‌خواهد، “select all conversations that match this search.” روی منوی کشویی کلیک کنید، و برچسبی را انتخاب کنید که به ایمیل‌های انتخاب‌شده تان زده شود.

همچنین می‌توانید یک تعداد عملیات دیگر را روی گروهی از ایمیل‌های انتخاب‌شده اجرا کنید، مانند اضافه کردن ستاره‌ها، انتقال آن‌ها به اینباکس، آرشیو کردن آن‌ها، یا ایجاد یک سطح مهم.

راهنمای استفاده از G Suite گوگل

چگونه با جیمیل  Gmail کار کنیم؟ ( آموزش کامل جیمیل 2019 قسمت دوم )
PDF format (4.4 MB) Download in ePub format (3.6 MB) Download in MOBI format (7.9 MB) Download in Combined ZIP format (14.5 MB)

.wp-review-29378.review-wrapper

Sending
.wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-29378 #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper .review-result i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-29378 #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper i { color: #f4f4f4; } .wp-review-29378 .mts-user-review-star-container #wp-review-star-rating-5682 .selected i, .wp-review-29378 .user-review-area #wp-review-star-rating-5682 .review-result i, .wp-review-comment-field #wp-review-star-rating-5682 .review-result i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result i, .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper:hover span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper:hover span i { color: #ffbe01; opacity: 1; filter: alpha(opacity=100); } .wp-review-user-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper span:hover ~ span i, .wp-review-comment-rating #wp-review-star-rating-5682 .review-result-wrapper span:hover ~ span i { opacity: 1; color: #f4f4f4; }
User Review 0 (0 votes)
.wp-review-29378.review-wrapper { width: 100%; float: left; border: 0; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-desc { width: 60%; float: right; padding: 0; margin-bottom: 20px; } .wp-review-29378.review-wrapper i, .wp-review-comment-29378 .review-result-wrapper i { -webkit-text-stroke-width: 1px; -webkit-text-stroke-color: #997200; } .wp-review-29378.review-wrapper, .wp-review-29378 .review-title, .wp-review-29378 .review-desc p, .wp-review-29378 .reviewed-item p { color: #111111; } .wp-review-29378 .review-links a { background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; padding: 5px 20px; border-radius: 3px; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; transition: all 0.25s linear; } .wp-review-29378 .review-links a:hover { background: #ffd101; background: linear-gradient(to bottom, #ffd101, #ffbe01); } .wp-review-29378.review-wrapper .review-list { width: 35%; padding: 5px 0 20px 0; float: left; } .wp-review-29378.review-wrapper .wpr-user-features-rating .review-list, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-list, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-thumbs-type .review-desc { width: 100%; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-point-type .review-list, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-list { padding: 0 0 30px 0; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-list { padding: 10px 0 30px 0; } .wp-review-29378 .review-list li, .wp-review-29378.review-wrapper { background: #ffffff; } .wp-review-29378 .review-title, .wp-review-29378 .review-list li, .wp-review-29378 .review-list li:last-child, .wp-review-29378 .reviewed-item, .wp-review-29378 .review-links { padding: 5px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-29378 .review-links { padding: 30px 0 20px 0; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-pros-cons { clear: both; padding: 0; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-pros-cons .review-pros { flex: 100%; padding: 15px 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-pros-cons .review-cons { flex: 100%; padding: 0 0 10px 0; box-sizing: border-box; } .wp-review-29378.review-wrapper .mb-5 { text-transform: uppercase; } .wp-review-29378 .user-review-area { padding: 0 0 10px 0; border-color: #ffffff; } .wp-review-29378 .user-review-area .review-star { letter-spacing: .5px; } .wp-review-29378.wp-review-point-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result, .wp-review-29378.wp-review-percentage-type.review-wrapper .user-review-area .review-result-wrapper .review-result .wp-review-29378 .wp-review-user-rating .review-result-wrapper .review-result .wp-review-29378.review-wrapper .review-title { padding: 0; background: transparent; letter-spacing: 1px; text-transform: none; border: 0; font-weight: bold; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-total-wrapper { width: 100%; padding: 0 0 20px 0; float: left; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-total-wrapper i .wp-review-29378.review-wrapper .review-star.review-total { margin: 5px 0 0 20px; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper span.review-total-box { margin-top: 22px; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-percentage .review-result-wrapper, .wp-review-29378.review-wrapper .review-percentage .review-result, .wp-review-29378.review-wrapper .review-point .review-result-wrapper, .wp-review-29378.review-wrapper .review-point .review-result { box-shadow: inset 0 1px 2px rgba(0,0,0,.4), inset 0 0 0 1px rgba(0,0,0,.1); height: 28px; margin-bottom: 0; background: #f4f4f4; border-radius: 4px; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-point-type .review-point .review-result, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-percentage .review-result { border: 1px solid #997200; box-shadow: none; background: linear-gradient(to top, #ffbe01 0%, #ffbe01 100%); box-sizing: border-box; min-width: 2%; } .wp-review-29378.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box { width: auto; float: left; text-align: left; padding: 0; font-size: 34px; line-height: 1; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-point-type .review-total-wrapper .review-total, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-percentage-type .review-total-wrapper .review-total { width: 60%; float: right; clear: none; } .wp-review-29378.review-wrapper .user-total-wrapper .user-review-title { display: inline-block; color: #111111; } .wp-review-29378.review-wrapper .reviewed-item { padding: 30px 0; border-bottom: 1px solid #ffffff; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper h5.user-review-title { margin-top: 12px; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .user-total-wrapper span.user-review-title { margin-top: 5px; } .wp-review-29378.review-wrapper .user-review-area .review-percentage, .wp-review-29378.review-wrapper .user-review-area .review-point { width: 20%; float: right; margin-top: 5px; } .wp-review-29378 .wpr-user-features-rating .user-review-title { margin: 0; padding: 0; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total { float: right; width: 70px; height: 70px; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div, .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > canvas { width: 70px!important; height: 70px!important; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper .review-circle.review-total .review-result-wrapper > div > input { margin-top: 20px!important; margin-left: -62px!important; font-size: 20px!important; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box { display: block; } .wp-review-29378.review-wrapper.wp-review-circle-type .review-total-wrapper > .review-total-box > div .wp-review-29378.review-wrapper .review-total-wrapper span.review-total-box h5 { color: inherit; } .wp-review-29378 .review-embed-code .wp-review-29378 .wpr-rating-accept-btn { margin: -20px 0 20px; border-radius: 4px; background: #ffbe01; background: linear-gradient(to top, #ffbe01, #ffd101); color: #111111; box-shadow: 0 1px 0 rgba(255, 255, 255, 0.4) inset; border: 1px solid #997200; } @media screen and (max-width:600px) { .wp-review-29378.review-wrapper .review-list, .wp-review-29378.review-wrapper .review-desc { width: 100%; } }

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اگر خورشید منفجر شود چه بلایی سر زمین می‌آید؟