مجازات راننده‌ای که با پلاک مخدوش وارد طرح ترافیک می‌شد


مالک یک خودرو که با مخدوش کردن پلاک باعث شده بود جریمه‌های ورود به محدوده طرح ترافیک او به حساب یک خودروی دیگر نوشته شود، به دام افتاد و از سوی دادگاه به حبس و جزای نقدی محکوم شد. به گزارش میزان، پنجم مرداد ماه سال...

مالک یک خودرو که با مخدوش کردن پلاک باعث شده بود جریمه‌های ورود به محدوده طرح ترافیک او به حساب یک خودروی دیگر نوشته شود، به دام افتاد و از سوی دادگاه به حبس و جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش میزان، پنجم مرداد ماه سال جاری به شهرداری تهران گزارش رسید که مالک خودروی بی ام دبلیو ادعا می‌کند ترددی در محدوده طرح ترافیک نداشته، اما مشمول جریمه شده است.

با پیگیری‌های شهرداری و دریافت تصاویر تردد خودرو از شرکت کنترل ترافیک مشخص شد راننده یک دستگاه خودروی پراید با مخدوش کردن پلاک و تغییر عدد ۴ به ۱ مرتکب جرم و وارد محدوده طرح ترافیک می‌شده است.

بدین ترتیب تمام عوارض و جرایم تردد خودروی پراید در محدوده طرح ترافیک به حساب خودروی بی ام دبلیو ثبت می‌شد.

با شکایت شاکی و گزارش شهرداری و در اختیار گذاشتن تصاویر مربوط به مخدوش کردن پلاک، پرونده در شعبه ۱۱۶۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی قدس تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و منجر به صدور حکم ۶ ماه حبس و پرداخت جزای نقدی برای راننده مجرم شد.

در ماه گذشته با همکاری مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و پلیس راهور تهران بزرگ، دارندگان بیش از هزار خودرو که پلاک خودروهایشان را برای ورود به محدوده‌های طرح ترافیک و زوج یا فرد مخدوش یا پنهان کرده بودند، شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی شدند.

بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هر کس ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری را تغییر دهد یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد... به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

بر اساس مصوبه طرح ترافیک سال ۹۷، خودرو‌هایی که بدون خرید مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، علاوه بر اعمال جریمه از سوی پلیس راهور، هزینه عوارض طرح ترافیک را نیز به شهرداری بدهکار خواهند شد.

ورود مجاز به محدوده طرح ترافیک، تنها با ثبت‌نام در سایت «تهران من» به نشانی my.tehran.ir و شارژ حساب از طریق کارت‌های بانکی امکان‌پذیر است. کسانی که تاکنون بدون مجوز وارد طرح ترافیک شده‌اند نیز می‌توانند در همین سایت با پرداخت بدهی و شارژ حساب، از جریمه‌های بعدی خود جلوگیری کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403