ماست قالبی، یک ایده عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها


ماست قالبی، یک ایده عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها

استفاده از انواع دسر ماست در سفره‌های ایرانی محبوبیت فراوانی دارد و ماست شیرین، ماست موسیر و… را با تزئینات مختلف بار‌ها بر سر سفره‌های ایرانی دیده ایم. اما یکی از روش‌های تزیین ماست درست کردن ماست قالبی است که زیبایی متفاوتی به سفره شما می‌دهد. به همین منظور در ادامه می‌توانید، با طرز تهیه ماست قالبی آشنا شوید.ماست از جمله لبنیات پر مصرف...

ماست قالبی، یک ایده عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها
استفاده از انواع دسر ماست در سفره‌های ایرانی محبوبیت فراوانی دارد و ماست شیرین، ماست موسیر و… را با تزئینات مختلف بار‌ها بر سر سفره‌های ایرانی دیده ایم. اما یکی از روش‌های تزیین ماست درست کردن ماست قالبی است که زیبایی متفاوتی به سفره شما می‌دهد. به همین منظور در ادامه می‌توانید، با طرز تهیه ماست قالبی آشنا شوید.

ماست از جمله لبنیات پر مصرف می‌باشد، که ارزش غذایی بالای نیز دارد و علاوه بر مصرف خوراکی آن، از ماسک ماست نیز برای حفظ زیبایی پوست نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا ماست حاوی مقادیر زیادی انواع ویتامین B. و پروتئین می‌باشد.

ماست قالبی، یک ایده عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها

مواد لازم:

پودر ژلاتین/ ۱ قاشق غذاخوری
ماست/ به میزان لازم
سیر/ ۱ عدد
نعناع خشک و فلفل/ به مقدار کافی
شوید و خیار/ به مقدار لازم

طرز تهیه ماست قالبی:

در ابتدا، داخل مقدار کمی آب سرد، پودر ژلاتین به میزان ۱ قاشق سرخالی بریزید و مخلوط کنید. برای حل شدن کامل ژلاتین، باید آن را روی حرارت بخار آب قرار دهید (روش بن ماری).

سپس پس از شستن و گرفتن پوست خیار، آن را رنده و همچنین مقداری شوید تازه را نیز خرد کنید و سیر را نیز بکوبید.

در ادامه دستور تهیه ماست قالبی باید، خیار رنده شده را به همراه شوید خرد شده، سیر و نعناع خشک را داخل یک ظرف با هم مخلوط نمایید، سپس ماست را نیز به آن بیافزاید و مواد را کاملا به هم بزنید.

در مرحله بعد، ژلاتین حل شده را به مواد اضافه کنید و مجددا به طور کامل مواد را با هم ترکیب کنید.

در آخر، مواد ترکیب شده را درون قالب بریزید و داخل یخچال قرار دهید. بعد از گذشت چند ساعت می‌توانید، آن را از یخچال بیرون بیاورید و درون یک ظرف مناسب، قالب را به آرامی برگردانید. حال ماست قالبی آماده شده را به عنوان یک پیش غذای مقوی و بسیار خوشمزه سرو نمایید.
ماست قالبی، یک ایده عالی برای پذیرایی از مهمان‌ها

منبع: آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در