10 نفر به اتهام طراحی حمله تروریستی در قزاقستان بازداشت شدند


10 نفر به اتهام طراحی حمله تروریستی در قزاقستان بازداشت شدند

یک گروه 10 نفره از شهروندان کشورهای آسیای مرکزی که گفته می‌شود برای انجام حملات تروریستی در شهر آلماتی آماده می‌شدند، توسط نیروهای کمیته دولتی امنیت ملی قزاقستان دستگیر شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آکی‌پرس، بنا بر گزارش کمیته دولتی امنیت ملی قزاقستان، یک گروه 10 نفره از شهروندان کشورهای آسیای مرکزی که مظنون به طراحی یک حمله تروریستی در شهر آلماتی بودند در روز 10 ژانویه در این شهر بازداشت شدند.

بر اساس بیانیه‌ای که کمیته مذکور صبح امروز منتشر کرده است، سلاح، مهمات و عناصر مورد نیاز براس ساخت بمب‌های دست‌ساز با قدرت انفجاری بالا از جمله مواردی بوده که پس از دستگیری این افراد در محل اسکان آن‌ها کشف و ضبط شده است.

بر این اساس ادعا شده این افراد در ارتباط با دستورات صادر شده توسط رهبری گروه تروریستی داعش در خارج از قزاقستان فعالیت می‌کردند.

گفته می‌شود برنامه این گروه حمله به اماکن عمومی در شهر آلماتی با استفاده از بمب‌های دست‌ساز و مواد منفجره بوده است. با این حال تحقیقات برای بررسی ابعاد مختلف موضوع و مشارکت‌کنندگان احتمالی دیگر در این طرح، همچنان در دست انجام است.

طی سال‌های اخیر با وجود شکست داعش در سوریه و عراق و از میان رفتن خلافت خودخوانده این گروه تروریستی، گفته می‌شود تمرکز داعش به شرق، به ویژه افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی در قالب برنامه‌های تروریستی نامتقارن جلب شده است. نگرانی دیگر مقامات امنیتی و تحلیل‌گران منطقه بازگشت شهروندان آسیای مرکزی به کشورها خود پس از تجربه جنگ برای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی است.

اخیرا یک گروه 30 نفره از شهروندان قزاقستانی که در سوریه دستگیر شده بودند به این کشور استرداد شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...