مدعی العموم به سخنان خطرناک «آذر منصوری» چه واکنشی نشان می‌دهد؟


مدعی العموم به سخنان خطرناک «آذر منصوری» چه واکنشی نشان می‌دهد؟

اینکه از سوی اصلاح طلبان ادعا می‌شود که رقیب سیاسی برای تخریب حریف با خط قرمزهای امنیتی بازی می‌کنند ادعایی بزرگ است که این فرد بایستی به آن پاسخ دهد.

سرویس سیاست مشرق - ادعای بدون سند و مدرک و برهم زدن آرامش جامعه بطور تاریخی به روش یک جریان سیاسی خاص تبدیل شده است. چندی قبل بود که «محمدرضا خاتمی» برادر رئیس دولت اصلاحات در گفتگویی تصویری دوباره مدعی تقلب در انتخابات سال ۸۸ شد و پس از این ادعا توسط محاکم قضائی احضار شد تا نسبت به ادعایی که در فضای سیاسی کشور دوباره مطرح شده پاسخ گو باشد. ادعایی که فتنه سال ۸۸ را رقم زد و ۸ ماه آشوب و ناامنی را در کشور بوجود آورد و بعدها توسط اصلاح طلبان شاخص از جمله «سعید حجاریان» نفی شد و حتی برخی چون «محمد علی ابطحی» آن‌را رمز آشوب نامید.

مدعی العموم به سخنان خطرناک «آذر منصوری» چه واکنشی نشان می‌دهد؟حضور خاتمی در محاکم قضائی فرصت خوبی بود که به ادعای پوچ تقلب در انتخابات پاسخ مستدل داده شود اما آنچه از فحوای سخنان مقامات قضائی کشور دریافت می‌شود، خاتمی نتوانسته ادله و سندی برای این ادعای خود ارائه کند.

بیشتر بخوانید:

چرا خاتمی باید در دادگاه پاسخگوی ادعای تقلب باشد؟

حالا یکی دیگر از اعضای جریان سیاسی اصلاحات درباره فتنه سال ۸۸ ادعایی واهی دیگری مطرح کرده است که به نظر می‌رسد این موضوع هم باید در محاکم قضائی مورد بررسی قرار گیرد تا فضای سیاسی کشور از اظهارات التهاب آفرین و متوهمانه خالی شود و شکلی شفاف بیابد.

مدعی العموم به سخنان خطرناک «آذر منصوری» چه واکنشی نشان می‌دهد؟در همین رابطه، فعال اصلاح طلب با بیان اینکه «هدف از بیان طرح «فتنه ۹۸» پیش‌دستی برای حذف رقیب است»، گفت:

«بخشی از اصولگرایان دغدغه‌ای برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ندارد.»

وی در ادعایی دیگر مطرح کرده است:

«جرقه اعتراضات هفتم دی ۹۶ را اصولگرایان زدند و بعد که به حدی رسید که از دستشان خارج شد، آن را محکوم کردند.»

اینکه این فعال اصلاح طلب چگونه به این موضوع رسیده و با چه دلیل و مدرکی این موارد را مطرح می‌کند، به نظر می‌رسد با رسیدگی مدعی العموم باید شفاف سازی شود. اینکه هر فردی با نیت تخریب رقیب در فضای سیاسی کشور هر حرف تند و التهاب آوری را بزند و عواقب این سخنان تند را جامعه ببیند اما وی نسبت به پاسخگویی درباره آن احساس مسئولیت نکند، به مرور زمان باعث ایجاد یک آنارشی و ناهنجاری سیاسی می‌شود.

مدعی العموم به سخنان خطرناک «آذر منصوری» چه واکنشی نشان می‌دهد؟البته در همین راستا شاهد سخنانی از سوی «محمد جواد ظریف» درباره پولشویی گسترده در کشورمان بودیم که وی نیز نتوانست سند و مدرکی درباره این ادعای خود به محاکم قضائی ارائه کند و با وجود نوشتن نامه دوازده صفحه‌ای به گفته مقامات قضائی هیچ سندی برای ادعای خود ارائه نکرد.

اصلاح طلبان که دستی به آتش فتنه سال ۸۸ داشتند، حالا به سبب مشکلاتی که نحوه کنش سیاسی آنان در کشور بوجود آورده است سعی می‌کنند با پیش دستی و انگ زدن به رقیب حوادث دیماه سال گذشته را به اصولگرایان نسبت دهند. این درحالی است که هیچ مدرک و دلیل در این خصوص وجود ندارد و اصولگرایان نشان داده‌اند که امنیت و منافع ملی خط قرمز آنان در فضای سیاسی کشور است.

اینکه از سوی اصلاح طلبان ادعا می‌شود که رقیب سیاسی برای تخریب حریف با خط قرمزهای امنیتی بازی می‌کنند ادعایی بزرگ است که این فرد بایستی به آن پاسخ دهد. نکته مهم حرف‌های منصوری که نباید از آن غافل شد این است که حریف را به تخریب امنیت و منافع ملی کشور متهم می‌کند که این رویه اگر باب شود در فضای کشور خود آشوب زا و مسئله خطرناکی است. به هر جهت هر یک از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید این موضوع را فصل الخطاب تحرکات خود بدانند که با مسائل اساسی کشور نمی‌توان بازی سیاسی کرد و باید این مقوله را از بازی خود کنار بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید