پوست دست و پا در اکثر مواقع بدون پوشش است و با قرار گرفتن در معرض آلودگی ها و نور خورشید به مرور زمان تیره می شود. تیره شدن قسمت هایی از دست یا پا مثل بند انگشتان، قوزک پا یا ترک های کف پا ظاهر نا خوشایندی دارد و گاهی باعث ایجاد شرمندگی می شود. همچنین قسمت هایی از بدن مثل زانو، زیر بغل و آرنج گاهی بسیار خشک و تیره می شوند وهنگام پوشیدن لباس ظاهر زیبایی ندارد. یکی از راههای بسیار موثر برای روشن شدن دست ها و پاها و لایه برداری قوی، جوش شیرین است.
جوش شیرین یک ماده قلیایی است که مانند یک لایه بردار عمل کرده و سلول های مرده پوست را ازبین می برد. از طرفی جوش شیرین مثل یک آنتی بیوتیک عمل می کند و آلودگی ها و عوامل بیماری زا را از روی پوست شما پاک میکند. همچنین باعث نرم و صاف شدن پوست می شود و احساس سبکی و لطافت به پوست می دهد. جوش شیرین کم هزینه و در دسترس است و می تواند جایگزین خیلی خوبی برای محصولات آرایشی و بهداشتی و ماسک های گران قیمت باشد.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین

لایه برداری و روشن کردن پوست تیره:

برای قسمت های تیره پوست مثل بند انگشتان دست، قوزک پا، آرنج و زانو که به دلایل مختلف ممکن است زمخت و زبر شده باشند و تیره تر از سایر قسمت های پوست باشند از ماسک های جوش شیرین زیر استفاده کنید و تغییر چشمگیر آن را روی پوست خود ببینید.

جوش شیرین و عسل و آب لیمو:

این ماسک طبق تجربه شخصی من یکی از راحت ترین، در دسترس ترین و موثر ترین ماسک ها برای روشن کردن پوست است. شاید بتوان گفت با 3 بار استفاده از آن اثرش را می توانید به وضوح ببینید. 2 قاشق چایخوری جوش شیرین را با آب نصف یک لیموترش مخلوط کنید و یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوست قرار دهید تا روی پوست خشک شود. به مدت یک یا دو دقیقه هم روی پوست با حالت دورانی ماساژ دهید و سپس با آب ولرم بشویید. این کار را هفته ای 3 بار انجام دهید.
جوش شیرین و آب لیمو مثل لایه بردار عمل می کنند و عسل که خاصیت آبرسانی دارد از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و پوست را روشن می کند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین

جوش شیرین و زردچوبه:

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری پودر زردچوبه و 3 قاشق چای خوری آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و بر روی پوست بگذارید. اجازه دهید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم خوب بشویید.
جوش شیرین و زرد چوبه هر دو لایه بردار های قوی هستند و می توانید یک ماسک موثر با آن ها بسازید.

جوش شیرین و سیب زمینی و خیار:

یک سیب زمینی متوسط و یک عدد خیار را رنده کرده و آب آن ها را با هم خوب مخلوط کنید. 1 قاشق چای خوری جوش شیرین را با 1 قاشق چای خوری آب سیب زمینی و 1 قاشق چای خوری آب خیار ترکیب کنید و بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد بشویید.
خیار یک آب رسان قوی اسن و باعث نرم شدن پوست می شود. سیب زمینی هم خاصیت روشن کنندگی دارد و پوست را به خوبی لایه برداری می کند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین

جوش شیرین و گلاب:

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق چای خوری گلاب ترکیب کنید و به مدت 2 تا 3 دقیقه به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه پوست را با آب ولرم خوب بشویید.
جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارد و گلاب یک روشن کننده قوی پوست است و به روشن شدن پوست کمک می کند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین

درست کردن پاک کننده دست:

حتی می توانید برای شستشوی دست ها، صابون‌های قوی را کنار بگذارید و برای از بین بردن آلودگی های عمیق و بوی دست‌ها از خمیر جوش شیرین استفاده کنید. 3 قاشق چایخوری جوش‌شیرین و یک قاشق غذاخوری آب را با هم ترکیب کنید و در مایع دستشویی ملایم مورد استفاده خود بریزید. خوب دست ها را شستشو دهید و سپس خوب آبکشی کنید.

جوش شیرین برای زیر بغل:

یک قاشق غذاخوری خیار له‌شده، ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۳ قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم مخلوط کنید تا ترکیب نرمی به‌دست‌آید سپس آن را زیربغل‌های‌تان بگذارید و اجازه‌دهید 10 دقیقه بماند. سپس خمیر را با آب ولرم بشویید و با حوله خشک‌کنید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید.
این روش، نه‌تنها سیاهی زیربغل‌ها را از بین می برد و پوست را روشن‌می‌کند بلکه بوی بدن را دفع‌می‌کند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین

جوش شیرین برای پاشنه پاها:

اگر پاشنه‌ پاهای‌تان پینه بسته و خیلی زبر و خشن شده است می توانید، ازجوش شیرین برای رفع مشکل استفاده کنید. یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با آب مخلوط کنید طوری که مخلوط چسبی شکل درست شود و آن را به پاشنه پا بزنید و بعد از 10 دقیقه شستشو دهید و با این ترکیب زبری‌های پاشنه را نرم و صاف کنید.
همچنین می توانید پاهای خود را در آب گرم و جوش شیرین قرار دهید. یک تشت را تا نصفه آب گرم کنید و 5 قاشق جوش شیرین در آن بریزید و خوب ترکیب کنید، پاهای‌تان را به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در این آب بگذارید و سپس با استفاده از سنگ پا، پوست مرده پا را به‌آرامی اسکراب کنید . بعد از انجام این کار، پاهای‌تان را با یک نرم‌کننده یا مقداری روغن نارگیل یا زیتون چریب کنید و ماساژ دهید و سپس پاهایتان را با پلاستیک و جوراب بپوشانید. بهتر است این کار را شب ها انجام دهید که تا صبح پاها چرب بمانند. این کار را سه‌بار در هفته انجام دهید و تا زمانی ادامه دهید که پاشنه پایتان دوباره نرم‌شود.
جوش شیرین یک لایه‌بردار عالی است و به نرم‌کردن پوست مرده پا کمک‌کرده و لایه‌برداری آن را آسان‌می‌کند.

سفید شدن دست و پا با جوش شیرین
در استفاده از جوش شیرین دقت کنید که: هرگز ماسک جوش شیرین رو به طور مستقیم روی زخم و یا محل سوختگی و یا هر قسمتی از پوست که آسیب دیده قرار ندهید. قبل از اینکه به طور کامل از ماسک جوش شیرین برای پوستتان استفاده کنید مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوستتون امتحان کنید.5 دقیقه صبر کنید. اگر دچار سوزش و یا خارش زیاد شدید پوست را با آب سرد بشویید و از آن استفاده نکنید.

می توانید راه های دیگر روشن شدن پوست را درمطلب روشن کردن پوست دست با ماسک های خانگی ببینید.