پرونده های زمین خواری هفت سنگان در تهران رسیدگی می شود


پرونده های زمین خواری هفت سنگان در تهران رسیدگی می شود

قزوین – ایرنا – رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: پرونده های زمین خواری هفت سنگان به دادسرای کارکنان دولت در تهران ارجاع شده است تا بدون شایبه حمایت و جانبداری از شخص یا نهادی مورد رسیدگی قرار گیرند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز یکشنبه در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران افزود: از ریاست معظم قوه قضاییه درخواست کرده ایم که پرونده های زمین خواری هفت سنگان به دادسرای کارکنان دولت در تهران ارجاع شود تا شایبه طرفداری از پرونده ها در قزوین مطرح نشود.
وی گفت: این پرونده ها طی چند ماه اخیر به تهران ارجاع شده است و هفته گذشته نیز سه پرونده دیگر را در این زمینه به تهران ارسال کردیم تا یکجا مورد رسیدگی قرار گیرند.
قدرتی اضافه کرد: دادسرای کارکنان دولت پرونده کارکنان، قضات و همه کسانی که در این پرونده دخیل هستند را بررسی کرده و رای نهایی خود را صادر خواهد کرد.
وی گفت: باید منتظر باشیم تا مرجع قضایی بی طرف با بررسی، تحقیق و کارشناسی رای خود را صادر کند و همه باید تسلیم قانون باشیم.
رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: دستگاه قضایی وظیفه داشت تا پرونده های زمین خواری هفت سنگان را به تهران ارجاع دهد تا شایبه ای در خصوص رسیدگی به آنها در قزوین به وجود نیاید.
قدرتی گفت: همه ذی نفعان، افراد پیگیر این پرونده و حتی نماینده ولی فقیه در استان آیت الله عابدینی هم درخواست داشتند که دادگاه قضایی در تهران به صورت بی طرف به این مساله رسیدگی کند.
وی افزود: تعدادی از مدیران استان نیز قطعاتی از زمین های هفت سنگان را خریداری کرده اند و پرونده آنها در تهران مطرح شده و باید از خود مانند سایر پرونده های کیفری دفاع کنند.
این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بازداشت تعدادی از مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، اضافه کرد: متهمان این پرونده با قرار وثیقه آزاد شده اند و هم اکنون پرونده در مرحله ارایه دفاعیات قرار دارد.
قدرتی اضافه کرد: بررسی های این پرونده در محاکم قضایی استان ادامه دارد و ظاهرا مسئولان میراث فرهنگی کشور یک فرد را به سمت سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی استان تعیین کرده اند.
اراضی هفت سنگان به مساحت 25 هکتار با کاربری کشاورزی بوده که طی مزایده ای در سال 94 با کاربری مسکونی به صورت غیرقانونی فروخته می شوند.
هفت سنگان در 15 کیلومتری شرق شهر قزوین واقع شده است.
6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط